به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۰

روزنامه کیهان و سایت «ندای انقلاب»:
تیم احمدی‌نژاد در قاچاق عتیقه دست دارد
فساد بی‌سابقه تیم احمدی‌نژاد در تاریخ دولت‌ها

محمد دهقانی عضو هیأت رئیسه مجلس٬ فساد تیم احمدی‌نژاد را بی‌سابقه‌ترین فساد در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و گفت: «در هیچ زمان این اندازه فساد در اطراف مقام‌های ارشد اجرایی وجود نداشته است.»

دهقان روز جمعه (۲۵ شهریور) به سایت «نسیم آنلاین» گفته که تیم احمدی‌نژاد جریانی آلوده به «فساد فرهنگی-سیاسی» است که «از هیچ فسادی ابایی ندارد.»

روزنامه کیهان و سایت «ندای انقلاب» از دست داشتن تیم احمدی‌نژاد در «قاچاق اشیاء عتیقه» خبر داده و نوشته‌اند این تیم بخش قابل توجهی از میراث فرهنگی کشور را از ایران خارج کرده‌ است.

سایت «ندای انقلاب» با اعلام این خبر از دستگیری آزاده کیانی، «معلم خصوصی» اسفندیار رحیم‌مشایی خبر داده و نوشته که این فرد اعترافاتی نیز در این‌باره داشته است.

آن‌طور که این سایت نوشته است٬ برخی اشیاء خارج شده «به عنوان امانت، برخی به صورت قاچاق و برخی به صورت رسمی از کشور خارج شده است.»

سایت «ندای انقلاب» در بخش دیگری از گزارش خود از ارتباط آزاده کیانی با «قاچاقچیان بین‌المللی اشیاء عتیقه» خبر داده و افزوده که مهم‌ترین اتهام تیم احمدی‌نژاد «خارج کردن میراث فرهنگی از کشور» است.

«ندای انقلاب» اضافه کرده است: «این باند که بسیار مدعی تاریخ و مکتب ایران است٬ حتی منشور جعلی کوروش را مدتی به تهران آوردند و با برگشت آن مقدار زیادی عتیقه جات را از کشور خارج کرد.»

روزنامه کیهان نیز در شماره روز شنبه (۲۶ شهریور) خود به قلم حسین شریعتمداری از دست داشتن تیم احمدی‌نژاد در «قاچاق اشیاء عتیقه» خبر داده است.

نزدیکان محمود احمدی‌نژاد که «جریان انحرافی» نیز نامیده می‌شوند از سوی محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای به داشتن «فساد مالی»، «فساد اخلاقی» و «فساد سیاسی» متهم شده‌اند.

این دسته از محافظه‌کاران از تیم احمدی‌نژاد با عنوان «فتنه‌ای پیچیده» یاد می‌کنند که تلاش دارد روحانیت را از ساختار قدرت در جمهوری اسلامی کنار بزند.

برگرفته از سایت دیگربان