به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۹۰

دو تبعه آمريكايي از طريق فرودگاه مهرآباد، ايران را ترك كردند
تهران- دو زنداني تبعه آمريكا كه به اتهام ورود غيرقانوني به كشور و جاسوسي به مدت دو سال در ايران در بازداشت بودند، عصر امروز با قرار وثيقه از بازداشتگاه اوين آزاد و لحظاتي پيش از طريق فرودگاه مهرآباد، ايران را ترك كردند

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، اين دو تبعه آمريكايي به نام‌هاي 'شين بائر'‌ و 'جاش فتال' با حضور سفير سوئيس در تهران و هياتي از سفارت عمان، ازبازداشتگاه اوين رهسپار فرودگاه مهرآباد شدند.

اين دو تبعه آمريكايي فرودگاه مهرآباد را به مقصد عمان ترك كردند تا از طريق اين كشور ، رهسپار آمريكا شوند.

اين دو تبعه آمريكايي عصر امروز با موافقت شعبه 36 دادگاه تجديد نظر استان تهران با تبديل قرار بازداشت موقت آنها به قرار وثيقه به مبلغ پنج ميليارد ريال، آزاد شدند.

آنها پس از آزادي تحويل هيات سفارت عمان و سفير سوئيس در تهران كه در مقابل بازداشتگاه اوين حضور يافته بود، شدند و بلافاصله براي خروج به سمت فرودگاه مهرآباد تهران حركت كردند.

قوه قضاييه امروز (چهارشنبه)با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد در پي درخواست وكيل مدافع دو تبعه آمريكايي از شعبه 36دادگاه تجديد نظر تهران مبني بر تبديل قرار وثيقه آنان كه پيش از اين از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران هر يك به تحمل هشت سال حبس غير قطعي محكوم شده بودند، شعبه 36 دادگاه تجديد نظر در مقام رسيدگي به تجديد نظر خواهي با اين درخواست موافقت كرد.

بائر و فتال مردادماه سال 88 به دليل ورود غيرقانوني به خاك ايران و به اتهام جاسوسي كه در دادگاه انقلاب اتهام آنها ثابت شده است، بازداشت شدند. اين دو امروز همانند 'سارا شورد' ديگر آمريكايي كه همراه آنها به همين اتهام بازداشت و شهريورماه سال گذشته آزاد شده بود،‌ هر كدام با قرار وثيقه 500 هزار دلاري آزاد شدند.