به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۹۰

نامه سرگشاده ی پیر مرد شجاع  ۹۴ ساله به خامنه ای

«امروز وجود مؤسساتی به نام دادگاه های انقلاب و صدور دستوراتی به نام آرا آن دادگاه ها، یعنی همین موسسات چه صورت واقعی و قانونی دارد؟ و جز خلاف حقیقت (یعنی دروغی بزرگ) آیا حقیقت دیگری دارد؟»
دکتر احمد صدر حاج سیدجوادی، دیرپاترین فعال سیاسی ایران، و وزیر دادگستری در دولت موقت مهندس مهدی بازرگان در این نامه، خطاب به خامنه ای ، آورده است: چون شما قانونا مسلط بر دستگاه سیاسی و قضایی کشور هستید به نظر من این دروغ را طبق دستور الهی قرآن که فرمود «کونوا مع الصادقین» منحل کنید؛ بگذارید این دروغ بزرگ از دامن ایران اسلامی پاک و محو گردد.

متن کامل نامه ی عضو ارشد نهضت آزادی ایران در ۹۴ سالگی، به شرح زیر است:

بسمه تعالی
مقام محترم رهبری جمهوری اسلامی ایران
با عرض سلام وتحیت

این نامه را سرگشاده معروض می دارم تا شاید در مورد مشکلاتی که عده ای بی گناه گرفتار آن هستند چاره خلاص کننده ای تدارک فرمایید؛ که مرضی پروردگار خواهد بود.

انقلابی در سال ۱۳۵۷ یعنی ۳۳ سال قبل به رهبری آقای خمینی واقع شد و تشکیلات خود را دارا بود؛ بعد از آن انقلاب دیگری واقع نگردید. امروز وجود موسساتی به نام دادگاه های انقلاب و صدور دستوراتی به نام آرا آن دادگاه ها، یعنی همین موسسات چه صورت واقعی و قانونی دارد؟ و جز خلاف حقیقت (یعنی دروغی بزرگ) آیا حقیقت دیگری دارد؟ تعجب آور اینکه عده ای با دستورات این موسسات (دادگاه انقلاب) عمر گرانمایه خود را در زندان به سر می برند.

پیشنهاد من این است که پرونده هر یک از زندانیان اوین را که می خواهید به هر شعبه ای از دیوان عالی کشور بفرستید تا دروغ بودن اتهامی که به این زندانی نسبت داده اند آشکار گردد.

چون شما قانونا مسلط بر دستگاه سیاسی و قضایی کشور هستید به نظر من این دروغ را طبق دستور الهی قرآن که فرمود «کونوا مع الصادقین» منحل کنید؛ بگذارید این دروغ بزرگ از دامن ایران اسلامی پاک و محو گردد. نیز، عده ای را هم که به این مناسبت در زندان به‌سر می برند، آزاد بفرمایید که قطعا مورد خشنودی حضرت پرودگار و ائمه اطهار خواهد بود.

موفق و موید باشید

والسلام