به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، شهریور ۲۵، ۱۳۹۰

"پرواز فانوسها" توسط جوانان بر بام تهران (برج میلاد) 

برخورد نیروهای امنیتی با برنامهٔ "پرواز فانوسها" در بامِ تهران 
    گزارش‌ها حاکی از آن است که روز گذشته، باز هم شاهد برخورد نیروهای امنیتی با یکی از قرارهایی که توسط جوانان در شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده بود، بودیم.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، برنامهٔ "پرواز فانوس‌ها" که مقرر شده بود روز پنج شنبه، بیست و چهارم شهریور ماه در بام تهران برگزار شود، با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شد به طوری که از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم با جوانانی که فانوس به دست به سمت بام تهران حرکت می‌کردند، برخورد صورت گرفت و تعدادی از ایشان نیز دستگیر شدند.

هم چنین پس از مدتی که تعداد شهروندان رو به افزایش بود در اقدامی کم سابقه درب‌های ورودی بام تهران بسته شد و ضمن ممانعت از ورود افراد به داخل، نیروهای انتظامی مستقر در بام نیز اقدام به متفرق کردن و خارج کردن افراد حاضر در این محل نمودند. این در حالیست که بسته شدن درب‌ها موجب تجمع مردم پشت درب شد و همزمان نیز تعدادی از جوانان به شادی کردن و دست زدن پرداختند. این امر نیروهای امنیتی موتور سوار را وارد صحنه کرد و تعدادی از شهروندان که دستکم ظرفیت ۲ ون نیروهای انتظامی را تکمیل می‌کردند، دستگیر شدند.

در ادامه نیز عده‌ای پس از برخوردهای فوق الذکر به سمت خیابان ولنجک رفته و در آنجا فانوس‌ها را به پرواز درآوردند که باعث درگیری موتورسواران با این ایشان شد و حداقل ۴ نفر از شهروندان نیز در این حین بازداشت شدند.

گفتنی ست حضور خانواده‌ها در کنار جوانان در این مراسم چشم گیر بود.

لازم به یادآوری ست که طی هفته‌های گذشته، نیروهای امنیتی به کرات با قرارهایی مشابه با "پرواز فانوس‌ها" که از طریق شبکه‌های اجتماعی بین جوانان گذاشته می‌شود، برخورد کردند که حتی پخش اعترافات تلوزیونی عده‌ای در این زمینه را نیز به همراه داشت.