به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۰

فلسطین؛ محور اختلاف احمدی‌نژاد ـ‌ خامنه‌ای

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به مخالفت علی خامنه‌ای با تشکیل کشور فلسطین٬ برخلاف نظر رهبر جمهوری اسلامی باردیگر از تحولات جهان عرب با عنوان «بیداری انسانی» یاد کرد.

احمدی‌نژاد چندی پیش در نیویورک به رسانه‌ها گفته بود مخالف تشکیل کشور فلسطین نیست و این اقدام را «گامی در جهت نزدیک شدن به حقوق کامل ملت فلسطین» می‌داند.

علی خامنه‌ای اما در واکنش به اظهارات رئیس دولت دهم٬ روز شنبه (نهم مهر) در «اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه» گفت: «هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است.»

احمدی‌نژاد هم در پاسخ به این اظهارنظر خامنه‌ای٬ شامگاه یکشنبه (۱۰ مهر) در مراسم اختتامیه این اجلاس برخلاف نظر رهبر جمهوری اسلامی تحولات جهان عرب را «بیداری انسانی» خواند.

علی خامنه ای  و حامیانش از تحولات چند ماه اخیر در برخی کشور‌های عربی با عنوان «بیداری اسلامی» یاد می‌کنند٬ اما احمدی‌نژاد و نزدیکانش این تحولات را «بیداری انسانی» می‌نامند.

احمدی‌نژاد گفته که «دور تسلط بر ملت‌ها به پایان رسیده است و امروز موج بیداری انسان‌ها سراسر جهان را فرا گرفته است.»

اختلاف رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت دهم در مسائل مختلف ماه‌هاست علنی شده و دامنه این اختلاف‌ها هر روز گسترده‌تر می‌شود.

احمدی‌نژاد شهریور ماه امسال نیز برخلاف اظهارات علی خامنه‌ای مبنی بر «جنگ فرهنگی» غرب علیه جمهوری اسلامی گفته بود به چنین موضوعی اعتقاد ندارد.