به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۶

بیانیه جبهه ملی ایران:

روز جهانی کارگر بر کارگران شریف ایران زمین فرخنده باد
هموطنان عزیز،
یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کارگر فرا رسیده است. در حالیکه کارگران ایران از جهات مختلف در شرایط نامناسبی به سر می برند. بر اساس مصوبه شورای عالی کار حد اقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۶ به مبلغ نهصد وسی هزار تومان تعیین شده است.
با نگاهی به فهرست قیمت ها، از قبیل اجاره مسکن، هزینه خوراک و پوشاک، هزینه بهداشت ودرمان، هزینه مدرسه فرزندان وسایر هزینه های یومیه، به سادگی در می یابیم که با این سطح دستمزد، کارگران شریف ایران، در این سرزمین ثروتمند، با چه زندگی مشقت بار و در چه فاصله ی نازلی از خط فقر و با چه محرومیت هایی باید روزگار را سپری نمایند.

بلا تردید این تنگناهای مالی که در سر راه کارگران ارجمند ما قرار دارد، ضرباتی سنگین بر میزان تولید کشور و شکوفایی اقتصادی آن وارد می نماید.
زیرا که رفاه وآسودگی خاطر کارگران، از لحاظ تامین معیشت و تامین نیازهای انسانی آنان و خانواده هایشان به گونه ای مستقیم در مقدار تولید کارخانه ها و افزایش تولید در مملکت و گردش چرخ اقتصاد کشور اثرات مثبت و تعیین کننده ای خواهد داشت.
گذشته از پایین بودن سطح حقوق و مزایای کارگران زحمت کش ما، به تعویق افتادن همین حقوق اندک آنان برای ماه ها و تهدید به اخراج های دست جمعی و بیکار شدن و برخوردهای خشونت بار حاکمیت با کارگران و ندادن اجازه به آنان برای تشکیل سندیکا ها و اتحادیه های مستقل کارگری، موجب عدم رضایت و اعتراضات و اعتصابات دائمی جامعه کارگری ایران گردیده است.
تا آنجا که در ماه های اخیر شاهد صدها اعتصاب و اعتراض کارگری در کارخانجات در سراسر کشور بوده و می باشیم.

از ماشین سازی هپکو در اراک تا قالب های صنعتی سایپا در تهران، از ایران ترانسفو زنجان تا بلبرینگ سازی تبریز، از نیشکر هفت تپه تا آی.تی.آی شیراز، از پلی آکریل اصفهان تا روغن نباتی جهان در زنجان، از شیشه قزوین تا ذوب آهن اردبیل، از فولاد اهواز تا ایران برک رشت، از لبنیات کاله تا رنگین نخ سمنان و در موارد متعدد دیگر ما شاهد اعتصابات و اعتراضات کارگران حق طلب سرزمینمان بوده وهستیم.

جبهه ملی ایران، روز جهانی کارگر را به کارگران شرافتمند ایران، این سربازان پر افتخار جبهه تولید تبریک می گوید واز هیئت حاکمه جمهوری اسلامی موکداً میخواهد که نسبت به در خواست های قانونی و انسانی و بر حق کارگران بی اعتنا نباشد. ما خواهان آزادی سریع همه کارگران زندانی در سراسر کشور هستیم.

یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶
تهران – جبهه ملی ایران