به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۶

احضار روح برجام- هپلی

مملکت غریبی داریم یک روز برای برجام شادی وهلهله راه می اندازند روز دیگر عزا می گیرند. بالاخره نمی دانیم برای برجام تبریک بگوییم یا تسلیت یا همانطور که در جمهوری اسلامی مد شده تبریک و تسلیت را با هم عرض کنیم.

مثلاً هپلی هرچه فکر می کند عقلش قد نمی دهد که چرا این ظریف را قدرش را نمی دانند. نه تنها قدرش را نمی دانند، گاهی دیده شد کلفت هم بار این ظریف می کنند. مثلاً لاریجانی می گوید کری به او درعوض امضای برجام آب نبات دسته دار داده است!
واقعاً این انصاف است؟ یعنی به این زودی قهرمان هسته ای را فراموشش کردند؟


اون مجسمه ی نیمتنه ی طلایی که گلبارانش کردند کجاست ؟ خوب دستکم حالا بردارند ببرند دریکی از میدان های شهر به نمایش بگذارند. قهرمانی که پس از زحمت فراوان موفق شد به دم و دستگاه انرژی هسته ای که حق مسلم ما بود یکشبه بتون بریزد و آن را مجسمه عبرت و غرور برای آیندگان نماید که شوخی بردار نیست.

این ظریف چه زحمت ها کشید تا این تفاهمنامه را به امضا رساند. بقدری این کار غرور آفرین بار بود که وقت امضای آن برای ثبت در تاریخ پای امضایش یک یادگار ی هم نوشت «مخلص «عباس آقا و مجید آقا» البته می گویند قبلاً می خواست از سر فروتنی بنویسد :
به یادگار نوشتم خطی ز دلتنگی – کسی ندیده چنین وزیر الدنگی


تا به حال دیده شده بود که کسی با اینهمه ذوق و افتادگی پای موافقتنامه ی بین المللی را امضأ کند؟ اگر همه ی کارهایش را هم از یاد ببریم، این یکی را نمی توانیم. حیف این پنج به علاوه ی یک فارسی بلد نبودند، وگرنه بابت همین امضأ کلی امتیاز به او می دادند. گور بابای اتم کرده. این برجام برای ما پیروزی فرهنگی بود. ما ملت فرهنگی هستیم و قدر این برد دراز مدت را می دانیم. تا قرن ها بعد این یادگار دیپلماتیک برای ایرانیان باقی خواهد ماند و در مدارس به نوباوگان تدریس خواهد گشت.

حالا تقصیر حاج آقا ظریف چی بوده که پس از اوباما یک نره غولی مثل ترامپ آمده که مثل الهاک دیو تنوره می کشد؟ او کار خودش را کرد، باقی تقصیر آمریکایی های نادان است که به این بابا رأی داده اند. حالا می گویند ترامپ و یارانش دنبال روح برجام هستند و میخواهند احضارش کنند. ظریف ازکجا این روح را پیدا کند؟ مگر مثل مشایی جن گیر است که از این کارها بلد باشد؟
راستش را بخواهید، هپلی با روح و این حرفها اصلاً میانه ندارد و مختصری هم از بچگی از این چیزها می ترسد. بخصوص که تجربه ی روح الله هم هست. اگر کسی دل و جرأت این کارها را دارد یا اینکه جن گیر معتبری می شناسد که توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت هم شده باشد، خبرش را بدهد که استخدامش کنیم برای تسخیر روح برجام. ممکن است آمریکایی ها هم به او جایزه بدهند. البته این ترامپی که ما می بینیم و می خواهد پول دیوارش را هم از همسایه بگیرد، ممکن است یک چیزی هم طلبکار شود. ولی از من می شنوید، برجام ما آنقدر سود داشته که این را هم بدهیم می ارزد.

ایران لیبرال ــ هپلی
2017 Apr 26th Wed - چهارشنبه، 6 ارديبهشت