به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۹۶

یک هفته تا انتخابات فرانسه:

رقابت تنگاتنگ نامزدهای اصلی انتخابات
نتایج یک نظرسنجی در فرانسه حاکی از آن است که رقابت ها برای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آن کشور شدید تر شده است. این در حالی است که تنها یک هفته به آغاز رأی گیری های دور نخست انتخابات باقی مانده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی که از سوی روزنامه «لوموند» برگزار شده است نشان می دهد که چهار نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با فاصله ای تنها دو درصدی در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار گرفته اند. دور نخست رأی گیری های انتخاباتیروز یکشنبه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) آغاز خواهد شد.

در حال حاضر امانوئل ماکرون، نامزد مستقل میانه رو، و مارین لوپن از جناح راست افراطی هر دو با ۲۲ درصد محبوبیت برای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری به برابری رسیده اند.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون از جناح چپ افراطی با ۲۰ درصد محبوبیت و فرانسوا فیون نامزد راست میانه با ۱۹ درصد محبوبیت با فاصله ای یک درصدی از یکدیگر قرار گرفته اند.

به نظر می رسد امانوئل ماکرون، نامزد مستقل میانه رو، در صورتیکه به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، هفتم ماه مه
(۱۷ اردیبهشت)، راه یابد بتواند رقبای دیگر خود را در انتخابات شکست دهد.

اما از سویی نیز محبوبیت ژان لوک ملانشون از جناح چپ افراطی طی روزهای اخیر و به دنبال موفقیت مناظره های تلویزیونی‌اش در حال افزایش بوده است و گفته می شود در صورتیکه او به دور دوم راه یابد می تواند مارین لوپن و فرانسوا فیون را شکست دهد.

نظرسنجی ها تا کنون نشان داده اند که خانم لوپن، از جناح راست افراطی، که با عضویت در اتحادیه اروپا مخالف و به دنبال برکناری واحد پولی یورو در فرانسه است نخواهد توانست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شود.

صدای آمریکا