به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۶

لزوم ورود مراجع قضایی به یک پرونده سرقت علمی؛ سایت انگلیسی:

حسن روحانی در رساله دکترای خود «تقلب» کرده است
حسن روحانی

دانشگاه گلاسکو: در حال بررسی شکایت‌ها به منظور لغو دکترای
آقای روحانی هستیم

دانشگاه گلاسکو تایید کرده است که در رساله دکتری حسن روحانی که با عنوان «انعطاف شریعت» به ثبت رسیده، تقلب علمی صورت گرفته و بخش‌هایی از آن از روی کتاب یک نویسنده افغانستانی کپی و سرقت شده است.

پایگاه اینترنتی «تلگراف» که از سایت‌های خبری مطرح و معروف انگلیس است، در گزارشی که در سال 2013 منتشر کرده، با اشاره به بررسی کارشناسان دانشگاه کالدونیان گلاسکوی اسکاتلند که آقای روحانی مدرک دکترای خود را از آن گرفته، نوشته است: «حسن روحانی بخش‌هایی از رساله دکتری خود را از روی کتاب محمدهاشم کمالی، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی سرقت کرده است.»


بر طبق این گزارش، اعتراضات فراوانی در این زمینه صورت گرفته و بسیاری از افراد خواستار لغو مدرک دکترای آقای روحانی شده‌اند.

به دنبال این اعتراضات بود که «چارلز مک‌گی»، سخنگوی دانشگاه کالدونیان گلاسکو از در دستور کار قرار گرفتن بررسی تقلب علمی در رساله دکتری حسن روحانی خبر داد و اعلام کرد که این مساله را به صورت جدی دنبال خواهد کرد.

گفتنی است بسیاری از فعالان سیاسی در داخل ایران هم پیش از این، سوالاتی را درباره نحوه تحصیل آقای روحانی در رشته دکتری حقوق در اسکاتلند آن هم در زمانی که مسئولیت‌های بلندپایه‌ای در کشور داشته‌اند، مطرح کرده بودند که حالا و با مشخص شدن این تقلب علمی شاید بهتر بتوان به چگونگی دریافت دکترا از سوی رئیس‌جمهور پی برد.

رجانیوز