به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۲۵، ۱۳۹۶

دختر سه ساله‌ای که می‌خواهد رئیس‌جمهور ایران شود

در سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری در ایران، یک دختربچه سه‌ ساله، به همراه خانواده‌اش در محل ستاد انتخابات حاضر شد تا برای انتخابات اعلام کاندیداتوری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح امروز 13 آوریل 2017 و در سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری در ایران، مرد جوانی به همراه دختر سه‌ساله‌اش به ستاد انتخابات رفت تا این کودک را نیز ثبت‌نام کند. درخواست پدر این دختر بچه سه ساله، به دلیل شرط سنی پذیرفته نشد.


این پدر به خبرنگاران گفت: « ثبت نام ریاست جمهوری طبق قانون شرایط سنی ندارد و هدف من از ثبت‌نام دختر سه‌ ساله‌ام، شروع فعالیت‌های سیاسی اوست.»

ثبت‌نام این کودک در حالی به دلیل شرط سنی رد شد که در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، هیچ‌گونه شرط سنی برای کاندیداها اعلام نشده است. ماده 36 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، شرط سنی برای انتخاب‌کنندگان را 18 سال تمام اعلام کرده و برای انتخاب شوندگان محدودیتی قائل نشده است.

در ادامه پیرمرد 88 ساله‌ای نیز با حضور در ستاد انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. طبق اعلام ستاد انتخابات ، با ثبت نام این پیرمرد که نام او "محمد برجسته" اعلام شده، رکورد پیرترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور به خبرنگاران گفت: « جوان ترن فردی که امروز ثبت نام کرده 18 ساله و مسن ترین 88 ساله بوده است. که فراوانی ثبت نام ها بین سن 46 تا 54 بوده است.

دبی-العربیه.نت فارسی