به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۶

ادامه تظاهرات علیه نامزدهای انتخاباتی فرانسه

نه «ماکرون»، نه «لوپن»
صد‌ها نفر از معترضان به نتایج دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، در قالب کمپینی به نام «ما لیاقت بهتر را داریم»، با شعار
«نه ماکرون، نه لوپن» به خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه آمده و علیه دو نامزد نهایی انتخابات در این کشور دست به اعتراض زدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس ضدشورش فرانسه از گاز اشک‌آور برای متفرق‌کردن معترضان و جلوگیری از دسترسی آنها به بخش تاریخی این شهر استفاده کردند.
همچنین زمانی که حدود ۵۰ نفر از این معترضان تلاش می‌کرد ایستگاه راه‌‌آهن را اشغال کند، نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور با آنها برخورد کردند و ناآرامی‌ها نیز در مرکز شهر ادامه یافت و پلیس مجبور به استفاده از هلیکوپتر برای نظارت بر تجمع شد.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی داشتند که رویشان نوشته شده بود ما ماکرون و لوپن را نمی‌خواهیم و در پلاکاردهای دیگری نیز نوشته بود: مارین لوپن را اخراج کنید نه مهاجران را.

این در حالی است که هم‌زمان با این تظاهرات مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی و امانوئل ماکرون، کاندیدای میانه‌رو ریاست‌جمهوری فرانسه که به دور دوم انتخابات این کشور راه یافتند، نخستین تجمع‌هایشان بعد از دور اول انتخابات را برگزار کردند و به این منظور لوپن به شهر نیس و ماکرون به حومه پاریس رفت.

جدیدترین نظرسنجی‌های انجام‌شده بعد از دور اول انتخابات نشان دادند ماکرون در دور دوم به‌آسانی لوپن را شکست می‌دهد. هم‌زمان روز پنجشنبه منابع وابسته به اتحادیه اروپا، لوپن را متهم به کلاهبرداری پنج‌میلیون‌یورویی از پارلمان اروپا به منظور پرداخت حقوق به دستیارانی کردند که واقعا نماینده پارلمان اروپا نبودند.

ماکرون در تجمع انتخاباتی‌اش در حومه سارسل فرانسه روز پنجشنبه لوپن را متهم کرد به اینکه تمایلی به بازدید از چنین محله‌ای ندارد و فرانسه جای نفرت انکار دیگران نیست. لوپن نیز در تجمع خود در نیس، ماکرون را متهم کرد که کاندیدای طبقه الیگارش است که فکر می‌کند فرانسه جایی است که در آن می‌توان همه‌چیز را خریدوفروش کرد.

شرق