به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۹۶

مارین لوپن کیست؟

مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی "جبهه ملی"، در مرحله نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه ۲۰۱۷، با پیروزی در برابر دیگر رقبای خود، به همراه امانوئل ماکرون، رهبر ٣٩ سالۀ جنبش "در حرکت"، به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری راه یافت.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، دو هفته پس از دور اول، در روز یک‌شنبه ۷ مه / ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در این مرحله دو نامزد پیشتاز، مارین لوپن و امانوئل ماکرون، برای راه یافتن به کاخ ریاست‌جمهوری (کاخ الیزه) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب راست افراطی "جبهه ملی"، از سال ۱۹۹۸، با عضویت در انجمن‌های منطقه‌ای و سپس انجمن شهر، فعالیت‌های خود را بطور رسمی آغاز کرد. این سیاستمدار فرانسوی از سال ۲۰۰۴ در مقام نماینده پارلمان اروپا به ایفای نقش پرداخت.

مارین لوپن، فارغ‌التحصیل رشته حقوق، که از ۱۸ سالگی به حزب "جبهه ملی" پیوسته بود، در سال ۲۰۱۱، ریاست حزب جبهه ملی را عهده‌دار شد و بدین‌ترتیب جانشین پدرش، ژان-ماری لوپن، از بنیانگذاران این حزب راست افراطی شد.

ژان-ماری لوپن در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۷، مسئولیت مبارزات انتخاباتی خود را به دخترش، مارین لوپن، سپرده بود. ژان-ماری لوپن، پدر مارین لوپن، از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۷، پنج بار در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد اما تلاش‌های او با شکست روبرو شدند.

رادیو فرانسه