به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۹۶

مثلث عشقی: پوتین، ترامپ، مقام معظم رهبری

بار اول که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران آمد و با مقام معظم رهبری ما دیدار کرد، در همان نگاه اول به شدت تحت تاثیر انبوه ریش و محاسن بلند ایشان قرار گرفت و وقتی به مسکو برگشت در توصیف دیدارش با آیت الله خامنه ای گفت که "مسیح را در ایران ملاقات کرده است"

این سخن البته در آن زمان واکنش های زیادی را برانگیخت و حتی چند نفر ادعا نمودند که مسیح با وضعیتی آشفته و در حالی که به تیک عصبی دچار بوده به خوابشان آمده است...

دو سال پیش نیز وقتی ولادیمیر پوتین دوباره به ایران آمد و مستقیم از فرودگاه به بیت آقای خامنه ای رفت، آیت الله خامنه ای او را «شخصیتی برجسته» با «موضعگیریهای مبتکرانه» خواند که سیاستهای آمریکا در منطقه را خنثی میکند و پوتین نیز به رسم هدیه قدیمی ترین نسخه خطی قرآن در جهان را که در موزه ای در مسکو نگهداری میشد با خود آورد و تقدیم به معظم له نمود...
البته بعدها مشخص شد که نسخه ی تقدیمی، اصل نبوده و نسخه اصلی همچنان در موزه نگهداری میشود، منتهی دیگر کسی این مساله را به روی پوتین نیاورد و رابطه ی این دو بزرگوار تحت تاثیر این حواشی قرار نگرفت و همه چیز به خوبی و خوشی پیش میرفت تا اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ به میدان امد... شخصیتی عجیب با ثروتی افسانه ای و موهای طلایی رنگ که با سخنان جنجالی خود توجه جهانیان را به خود جلب کرده بود...

بعد از انتخاب غیر منتظره ایشان به ریاست جمهوری امریکا، ولادمیر پوتین بین «محاسن مسیحایی» مقام معظم رهبری و «موهای کاکل بلالی» ترامپ گیر کرد و این مساله موجب شکل گیری مثلثی عشقی بین این سه نفر گردید... اوضاع وقتی بیخ پیدا کرد که پوتین و ترامپ پرده پوشی را کنار گذاشته و شروع کردند در ملاء عام و جلوی چشمان مقام معظم رهبری، با یکدیگر دل و قلوه رد و بدل کردن و چندی پیش پوتین رئیس جمهور جدید آمریکا را "فردی بسیار درخشان و با استعداد" خواند و ترامپ هم متعاقبا وی را "رهبری باهوش و قدرتمند" خطاب نمود.


بعضی ناظران و آگاهان سیاسی رفتار پوتین را مصداق بارز هوسبازی و بی وفایی ارزیابی کرده‌اند و معتقد هستند که پوتین ذات خراب خود را قبلا با ارسال هدایای بدلی برای فریب دادن مقام معظم رهبری، نشان داده بود... به اعتقاد این کارشناسان، رهبری باید به شعارهای صدر انقلاب که همانا "نه شرقی، نه غربی، فقط جمهوری اسلامی" بود بازگردد و در این شرایط که شرق و غرب دارند اینجور قربان صدقه هم میروند، جمهوری اسلامی روی پای خودش بایستد و مثل سابق به هر دو فحش بدهد تا اینجور با احساسات و غرورش بازی نشود.


اما از آنجا که این تصمیم با توجه به وضعیت منطقه قطعا عواقب نامشخصی برای رهبری و نظام در پی خواهد داشت ما توصیه میکنیم که فعلا مقام معظم رهبری توصیه های کارشناسان را نادیده گرفته و سعی کنند با محبت و توجه بیشتر دل پوتین را دوباره به دست بیاورند... ما معتقدیم پوتین اگر به قدر کافی از معظم له محبت ببیند مطمئنا در روابطش با رئیس جمهور موطلایی آمریکا تجدید نظر خواهد کرد... این محبت و توجه میتواند دادن سهم بیشتری از دریای خزر به روسها و یا مثلا اجازه استفاده نیروهای نظامی روس از تمامی پایگاههای نظامی ایران باشد... و یا اصلا مثل دوران قاجار امتیاز گمرک جنوب یا شمال به روس ها داده شود... وقتی سپاه گمرک اختصاصی برای خود دارد و انقدر دعاگو و پشتیبان ولایت است چرا پوتین نداشته باشد؟

به هر حال امیدواریم با تدبیر و بصیرت خاصی که در مقام معظم رهبری سراغ داریم پوتین به زودی از رابطه موازی خود پشیمان شده و به آغوش ولی امر مسلمین جهان بازگردد.

شراگیم زند ، ایران وایر