به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۶

دفتر جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پلمب شد

دفتر “جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان” واقع در پاسگاه نعمت آباد در تهران پس از یک دهه فعالیت پلمب شد. این نهاد به خصوص در سالهای اخیر فعالیت های گسترده ای در حمایت از کودکان کار از جمله آموزش و پرورش و تلاش برای لغو کار آنان صورت داده بود.


   به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه افرادی که خود را نمایندگان وزارت کشور و استانداری معرفی کردند دفتر اصلی “جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان” واقع در پاسگاه نعمت آباد تهران را پلمب کردند.
اقدام کنندگان برای پلمب این محل مدعی شدند از فعالیت های این جمعیت مردم نهاد به دلیل عدم تمدید مجوز جلوگیری می کنند.


   این جمعیت از جمله معدود نهادهای مستقل در ایران بود که در طی یک دهه فعالیت نقش پررنگی در دفاع از کودکان کار از طریق ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی و همینطور مقابله با کار کودکان صورت داده بود.

این نهاد در معرفی خود آورده است “جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان سازمانی غیر دولتی است، متشکل از فعالینی که از سالها پیش در زمینه حقوق کودکان تحقیق و فعالیت هایی داشته اند. موسسین ”جمعیت دفاع“ مشخصا از سال ۷۹ وارد عرصه عملی و کار مستقیم و رو در رو با کودکان و بویژه کودکان کار و خیابان شدند. از پی بیش از ۲ سال فعالیت و تحقیق در حوزه ی کودکان، تصمیم به فعالیت مستقل و بدون وابستگی به هیچ نهاد و موسسه دولتی و غیردولتی گرفته و سال ۸۱ را تقاضایی برای ثبت در وزارت کشور ارسال و موافقت و مجوز فعالیت را در سال ۸۲ دریافت نمودند.”

به گفته مسئولین این نهاد هدف کلی (افق) جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان تلاش جهت محو کامل کار، بهره کشی و هرگونه سوء استفاده از کودکان و احقاق حقوق و شرایط زندگی انسانی و برابر برای تمامی کودکان بود.

آفتاب