به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۶

برگذاری راهپیمایی جهانی در حمایت از علم؛

دانشمندان جهان متحد شوید!
هزاران نفر در سراسر جهان همزمان با روز زمین برای دفاع از علم و شواهد علمی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از سی‌ان‌ان‌ان، هزاران نفر در پایتخت آمریکا و دیگر شهرهای جهان در حمایت از علم و شواهد علمی دست به تظاهرات زدند. در این راهپیمایی ها، سیاست دولت ترامپ برای برای کاهش بودجه سازمان هایی که فعالیت های علمی دارند هم مورد اعتراض قرار گرفت.
در اصلی ترین «راهپیمایی برای علم» که در واشنگتن برگزار شد، سخنران ها در مورد نقش علم برای پیشبرد انسانیت و مخالفت با سیاست هایی که واقعیت های علمی و پژوهش در حوزه هایی همچون تغییرات آب و هوایی را نادیده می گیرند، صحبت کردند.
سازمان دهندگان این راهپیمایی ها می گویند علاوه بر واشنگتن، بیش از 600 راهپیمایی دیگر در سراسر جهان و همزمان با روز زمین برگزار شد.
سازمان دهندگان این برنامه می گویند راهپیمایی آنها سیاسی، اما غیرحزبی است. با این وجود، پیام های بسیاری از شرکت کنندگان، دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواه را اکثریت کنگره را در اختیار دارند نشانه رفته بود. یکی از سخنران ها گفت که دولت تلاش می کند تا دانشمندان را ساکت کند، اما شکست خورده است. برخی هم بر تفاوت عقلانیت و اندیشه علمی با «واقعیت های دیگر» تاکید کردند. واقعیت های دیگر اصطلاحی است که از سوی یکی از مشاوران کاخ سفید استفاده شده بود.
«اعتماد به بررسی دقیق است» و «ابله، این محیط زیست است» از جمله شعارهای شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از علم است.