به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۶

بازگشت بی سر و صدای جاسوس وزارت اطلاعات به تجارت الماس

 محمد رضا مدحی و پروژه عظیم الماس فروشی در کیش 
محمد رضا مدحی این روزها بار دیگر بی سر وصدا در حال ایجاد یکی از بزرگترین پروژه های مرتبط با تجارت الماس در خاورمیانه است. این خبر را خبرگزاری فارس در مصاحبه ای با مدحی اعلام کرده و البته در همین مصاحبه مدحی را نفر دوم الماس‌هاي كمياب جهان و کارشناس اقتصادی معرفی کرده است.


سرویس سیاسی فردا:
۱- دو سال پس از حواد سال 88 بود که صداو سیما و نیز وزارت اطلاعات خبر از پروژه موفقیت آمیزی در دور زدن وزارت اطلاعات دادند که ماحصل آن تولید مستندهای جنجالی الماسی برای فریب با نقش اولی محمد رضا مدحی تاجر الماس بود. در این مستند نشان داده شد که چگونه وزارت اطلاعات با استفاده از محمدرضا مدحی توانسته است با نفوذ در پروژه FDD و فریب ضد انقلاب اطلاعاتی را از برخی عناصر این گروه ها به دست آورد. کار تاجایی پیش رفت که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به برخی از ادعاها واکنش داد و ملاقات مقامات آمریکایی با این فرد را تکذیب کرد.

این تکذیبیه پس از آن بود که خبرگزاری ایرنا در گزارشی پیرامون مدحی نوشته بود: «مدحی، قبل از همکاری با سیا به تجارت الماس و سنگهای قیمتی در بانکوک مشغول بود. آنچه موجب شد، مدحی مورد توجه سیا قرار گیرد تیپ ظاهری و سوابق وی بود که در سال 87 نیز تاسیس جنبش ضد انقلاب ˈجمع یارانˈ به آن افزوده شد. با تلاشهای سازمان جاسوسی آمریکا برای متقاعد کردن مدحی به همکاری در پروژه دولت در تبعید، سفیر آمریکا بارها با وی در این شهر دیدار کرد. با سفر ناگهانی وی به عربستان، این ارتباط قطع شد اما سفرای آمریکا، انگلیس و فرانسه در ملاقاتهایی با مدحی در عربستان تلاشها برای جذب وی را آغاز کردند. سفیر آمریکا به مدحی گفت که وی را به ملاقات یک فرد بسیار مهم ؟! آشنا می برد. آن گونه که مدحی می گوید؛ وی ملاقاتی با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در زمان سفر به عربستان داشته است. در این ملاقات که در حضور سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی انجام می شود، ابراز تمایل کلینتون برای ملاقات با مدحی در آمریکا، دعوت نامه ای برای این شکار سیا تلقی می شود.»

۲- در همان زمان بر خلاف برخی ادعاها مبنی بر آن که محمدرضا مدحی از ابتدا نیروی وزارت اطلاعات برای نفوذ در سیستم ضدانقلاب بوده است، حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان و نیز حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات این مساله را رد کردند و تاکید نمودند که مدحی در اواسط کار جذب نیروهای اطلاعاتی ایران شده است و در واقع پیش از آن به عنوان ضدانقلاب عمل می کرده است. شریعتمداری در یادداشتی در این باره نوشته بود: موساد به يقين مي دانست كه وي برخلاف آنچه ادعا كرده بود، يكي از «سرداران سپاه»! و يا «مسئولان اطلاعاتي نظام»! و يا «يك شخصيت با نفوذ در مراكز و كانون هاي حساس جمهوري اسلامي ايران» نبوده است و مي دانست كه وي بنا به دلايلي از كشور خارج شده و به كسب و كار تجاري مشغول بود. بنابراين چرا، سرويس هاي اطلاعاتي موساد، سيا و سپس MI6 انگليس آقاي مدحي را بعد از شكار در «بانكوك» و به فاصله چند ماه، از «فرش» به «عرش»! بردند؟! و به حياط خلوت گروههاي اپوزيسيون و پشت صحنه سرويس هاي اداره كننده اين گروهها، راه دادند؟اگر عوامل سرويس هاي موساد و سيا و MI6 با دقت به چهره آقاي «مدحي» نگاه مي كردند، مي توانستند آثار «سجده» را بر پيشاني او ببينند. اثر سجده -در اكثر قريب به اتفاق موارد- نشانه دلبستگي شخص به اسلام و نماز و روزه است و بديهي است كه اينگونه افراد، اگر هم در مقطعي از زمان هويت ديني خود را فراموش كنند، احتمال بازگشت دوباره آنان به اصل خويش بسيار زياد است.اشتباه نكنيد! آقاي مدحي را وزارت اطلاعات از ابتدا به عنوان عامل نفوذي نفرستاده بود بلكه در ميانه راه ايشان را جذب كرده است وگرنه سربازان گمنام امام زمان(عج)، بسيار هوشمندتر از آنند كه مامور نفوذي خود را با تابلو بفرستند.مصلحی نیز در سخنانی که ایسنا منتشر کرد، تصریح نموده بود که حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی عصر روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا مدحی از اول نیروی نفوذی وزارت اطلاعات بود و یا فریب‌خورده؟ گفت: مدحی فردی بوده که آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند از آن استفاده کنند و تشکیلات اطلاعاتی کشور توانست با اقدامات اطلاعاتی او را جذب کند و در مجموعه آن‌ها نفوذ بدهد و الحمدالله از این فرد بهره‌برداری خوبی هم شد.

۳-محمد رضا مدحی اما این روزها بار دیگر بی سر وصدا در حال ایجاد یکی از بزرگترین پروژه های مرتبط با تجارت الماس در خاورمیانه است. این خبر را خبرگزاری فارس در مصاحبه ای با مدحی اعلام کرده و البته در همین مصاحبه مدحی را نفر دوم الماس‌هاي كمياب جهان و کارشناس اقتصادی معرفی کرده است. مدحی در این مصاحبه ضمن اشاره به تاسیس این شهر سنگ گفته است: عدم نیاز به دریافت ویزا برای اتباع خارجی و عدم محدودیت بابت ورود ایشان، همچنین عدم پرداخت گمرکی و ورود مجاز سنگ و ملزومات آن بدون محدودیت از موارد قابل توجه و وجه تمایز جزیره کیش در قیاس سایر مراکز تجارت این امر است.این در حالی است که بانکوک پایتخت کشور تایلند که مرکز تجارت سنگ های قیمتی دنیا محسوب میشود، با معضلاتی چون فساد اداری و تشکیلاتی روبه رو است که می‌توان از آن ها به عنوان فرصت برای جمهوری اسلامی استفاده نمود.

منبع: بولتن
علی رضا نوری زاده در کنار محمد رضا مدحی