به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۹۶

داماد ترامپ پذیرفت که چهار بار با مقامات روسیه ملاقات کرده است

جارد کوشنر، داماد و مشاور ویژۀ رئیس جمهوری آمریکا، امروز دوشنبه ۲۴ ژوئیه اعتراف کرد که در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی چهار نوبت با مقام های روسیه ملاقات کرده است، هر چند او تصریح نموده که هیچ تبانی میان روسیه و اکیپ انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته صورت نگرفته است.

جارد کوشنر در بیانیه ای که ساعاتی پیش از حضورش در کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا منتشر کرد اعلام نمود که ملاقات های وی با سفیر روسیه در واشنگتن و برخی دیگر از مقامات این کشور از جمله وظایف عادی وی به عنوان مسئول ارتباطات با دولت های خارجی در تیم انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است.

کوشنر در بیانیۀ یازده صفحه ایش تأکید کرده که این ملاقات ها به هیچ وجه جنبه تبانی نداشته و هیچیک از دیگر اعضای گروه انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه وارد تبانی نشده است. او گفته است که تماس ها و ارتباطات وی نامناسب نبوده و در فعالیت های اقتصادی خصوصی اش از حمایت مالی روسیه بهره مند نبوده است.

جارد کوشنر، همسر ایوانکا ترامپ دختر ارشد دونالد ترامپ، امروز دوشنبه ۲۴ ژوئیه پشت درهای بسته در کمیسیون اطلاعات آمریکا حاضر می شود و به سئوالات اعضای این کمیسیون در خصوص پیوندهای احتمالی روسیه و نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال گذشتۀ این کشور پاسخ می دهد. قرار است فردا سه شنبه ۲۵ ژوئیه داماد رئیس جمهوری آمریکا با حضور در کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شهادت بدهد.

نمایندگان آمریکا مایلند توضیحات جارد کوشنر را در خصوص ملاقات وی با یک وکیل روس، به نام "ناتالیا وسِلنیتسکایا"، بشنوند که در نهم ژوئن سال ۲۰۱٦ در "برج ترامپ" در منطقۀ منهتن نیویورک روی داده است. پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ جنیور، و "پل مانافورت"، مدیر پیشین گروه انتخاباتی دونالد ترامپ، در این ملاقات حضور داشته اند.

دونالد ترامپ جنیور و پل مانافورت سرگرم مذاکره با کمیسیون امور قضایی سنای آمریکا هستند تا گفتگوهای شان با نمایندگان مجلس به طور علنی برگزار شود.

رادیو بین المللی فرانسه