به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۹۶

حسین فریدون، دستیار و برادر حسن روحانی بازداشت شد

حسین فریدون و برادرش حسن روحانی

شبکه خبر تلویزیون ایران در خبری فوری به نقل از سخنگوی قوه‌ قضاییه از بازداشت حسین فریدون٬ دستیار و برادر حسن روحانی٬ رئیس جمهوری ایران خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای این خبر را در نشست خبری امروز خود یکشنبه ۲۵ تیر بیان کرده است.

به گفته محسنی اژه‌ای٬ حسین فریدون عصر روز شنبه نتوانست «قرار» را تامین کند و به همین دلیل به «زندانی» معرفی شد.
وی افزود که قرار بر «بازداشت موقت» وی نیست و اگر بتواند وثیقه را تامین کند٬ آزاد می‌شود.

سایت کلمه گزارش داده است که حسین فریدون در بازداشت سازمان اطلاعات سپاه است.

سخنگوی قوه قضاییه٬ اتهام حسین فریدون را «مسائل مالی» عنوان کرد و گفت که این موضوع٬ «ربطی به معوقات بانکی ندارد.»

اژه‌ای همچنین اضافه کرد که درباره برادر رئیس جمهوری ایران٬ «چندین نوبت تحقیق شد و از افرادی هم که مرتبط بودن تحقیق شد. برخی افراد بازداشت هستند.»

طرح برخی اتهامات مالی علیه حسین فریدون از دو سال پیش از سوی رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا مطرح شد و در دوران رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسید.

در سومین دوره مناظره‌های نامزدهای انتخابات٬ ابراهیم رئیسی٬ رقیب حسن روحانی خطاب به وی گفت: «آقای روحانی شما من را می‌شناسید، من سخن واهی بر زبان نمی‌رانم؛ این مسئله فساد نزدیکان شما را معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل کشور در دفترتان صحبت کردند و مدارک و اسناد کامل به شما دادند که نزدیکترین فرد به شما دچار مشکلات میلیونی هستند.»
وی به روحانی توصیه کرد:‌ «من جای شما بودم مساعدت می‌کردم برخورد قانونی شود؛ گفتند اینکه اکنون انجام نشود یا مورد تشکیک است با روحیه کسی که رئیس دولت است سازگار نیست.»

شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس، حسین فریدون را به ارتباط با رسول دانیال‌زاده متهم کرده‌اند؛ فردی که به گزارش برخی از ‌وب‌سایت‌های خبری در ایران، از بدهکاران بزرگ بانکی است و روز ۲۵ دی ۹۵ بازداشت شده است.

۱۲ بهمن ماه سال گذشته٬ اکبر رنجبرزاده٬ یکی از عضو هیات‌ رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که حسین فریدون در نامه‌ای به رئیس مجلس به اتهاماتی که برخی نمانیدگان مجلس به او نسبت داده اند، اعتراض کرده است.

۴۶ نماینده اصولگرای مجلس روز ۱۵ دی در نامه‌ای، فریدون را به «فساد اقتصادی» متهم کرده و از حسن روحانی خواسته بودند تا برادرش را به قوه قضاییه معرفی کند.
رادیو فردا