به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۶

فدریکا موگرینی وژان-ایو لو دریان به ایران می روند


فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی به ایران سفر خواهد کرد.

خانم فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و معاون کمیسیون اروپایی، در تاریخ پنجم ماه اوت به تهران سفر خواهد کرد تا به عنوان رئیس کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، شرکت کند.

خانم موگرینی در طول اقامتش در تهران ملاقات‌هایی با مقامات عالیرتبه ایران به منظور بررسی وضعیت اجرای توافق هسته ای انجام خواهد داد و در مورد مسایل مهم دوجانبه و منطقه‌ای با این مقامات گفت‌وگو خواهد کرد.

خانم موگرینی تا کنون دومین مقام اروپایی است که اعلام کرده در تاریخ پنجم ماه اوت به تهران سفر خواهد کرد. پیشتر، ژان-ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه، نیز اعلام کرده بود که در روزهای چهارم و پنجم ماه اوت از تهران دیدار خواهد کرد.

قرار است وزیر خارجه فرانسه طی سفرش به ایران ضمن شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی و تبریک به او، همچنین با مقامات ایرانی درباره راهکارهای موجود برای بهبود و توسعه تعهدات دوجانبه میان دو کشور گفت‌وگو کند.

صدای آمریکا