به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۶

ترامپ بازگویی پسرش از ملاقات با وکیل روسی را 'شفاف و معصومانه' خواند

او "آدم حسابی" است
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بازگویی پسرش از ملاقات با یک وکیل حقوقی روسی را "بی‌پرده، شفاف و معصومانه" توصیف کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا در مطلبی در توییتر خود عملکرد پسرش در مورد این ملاقات را ستود و گفت که او نشان داده است که "آدم حسابی" است و بار دیگر نحوه پوشش رسانه‌ای و تحقیقات نهادهای مختلف پیرامون ارتباط مبارزات انتخاباتی خود با روسیه را محکوم کرد.
صبح چهارشنبه، رئیس جمهوری در مطلب دیگری در توییتر خود بار دیگر نسبت به مصاحبه‌های قبلی پسرش در این زمینه واکنش نشان داد و در مورد نحوه برخورد او با این ماجرا نوشت: "شب گذشته پسرم دونالد خیلی عملکرد خوبی داشت. بی‌پرده، شفاف و معصومانه." او بار دیگر پیگیری ماجرای ارتباط روسیه با مبارزات انتخاباتی خود را محکوم دانسته و افزوده است:
"این بزرگترین تلاش برای پاپوش‌دوزی در تاریخ سیاسی است. غم انگیز است!"

ایمیل‌هایی که دونالد ترامپ پسر منتشر کرده محکم‌ترین شواهدی است که تا کنون در مورد ارتباط تشکیلات انتخاباتی پدرش با روسیه به دست آمده و نشان می‌دهد که چگونه برخی دست اندرکاران این تشکیلات از دریافت کمک از دولت روسیه رویگردان نبودند. از آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نقش روسیه در مبارزات انتخاباتی او به شکل موضوعی بحث برانگیز بر دولت او سایه انداخته و علاوه بر انعکاس گسترده رسانه‌ای، موضوع تحقیقات در وزارت دادگستری و کنگره آمریکا بوده است.
مکاتبات دونالد ترامپ پسر حاوی شواهدی از عمل غیرقانونی و رفتار مجرمانه نیست اما کارشناسان حقوقی گفته‌اند که اگر تحقیقات جاری نشان دهد که او به انجام یک اقدام غیرقانونی کمک کرده، ممکن است به عنوان "معاون جرم" با مشکلاتی روبرو شود.
دونالد ترامپ پسر با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس در برج ترامپ در نیویورک ملاقات کرده است.
خانم وسلنیتسکایا که گفته می‌شود با دولت روسیه مرتبط است می‌گوید هیچ‌گاه دارای اطلاعاتی نبوده که به ضرر خانم کلینتون باشد. او روز شنبه گفته بود که در ملاقات با نزدیکان آقای ترامپ هیچ صحبتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری مطرح نشده و او هیچ وقت به نمایندگی از دولت روسیه کاری انجام نداده و هرگز از این موضوعات با نمایندگان دولت روسیه حرفی نزده است.
تماس دونالد ترامپ پسر با ناتالی وسلنیتسکایا، وکیل روسی، جدیدترین برگ در ماجرای ارتباط روسیه با مبارزات انتخاباتی است 

 هک شدن شبکه کامپیوتری حزب دموکرات احتمالا توسط روسیه یا زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به دریافت "هدیه" از دولت‌های و نهادهای خارجی برای کمک به صندوق انتخاباتی از جمله "مشکلاتی" است که می‌تواند در این زمینه مطرح شود.

بی بی سی