به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۶، ۱۳۹۴

هاشمی‌رفسنجانی درباره انتخابات خبرگان رهبري:

اسفند می‌آیم
اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از دانشجویان دکترای رشته علوم سیاسی با گرایش سیاست‌گذاری عمومی، با اشاره به بندهای قانون اساسی برای مسائل مهم، با تشریح برنامه‌های پنج‌ساله توسعه و اهداف تدوین آن براساس سیاست‌های کلی نظام، به عملکرد دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت:
«سیاست‌های کلی نظام، سند چشم‌انداز ٢٠ ساله و اصلاح سیاست‌های کلی اصل ٤٤ که به عنوان اسناد بالادستی نظام مورد تأیید رهبری بودند، متأسفانه به آنان توجه نشد و نتیجه این بی‌توجهی، اجرای ٢٣ درصد از اهداف برنامه چهارم بود که این مقدار در هر شرایطی خودبه‌خود، اجرا می‌شد». رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سؤال یکی دیگر از اعضا درباره «سیاست تعدیل» به تحلیل شرایط کشور در زمان جنگ پرداخت و گفت: «به خاطر مشکلات جنگ بسیاری از کارها دولتی بود که رقابتی در کار نبود و کارخانه‌های بزرگ، با رکود و رخوت مواجه و نیمه‌تعطیل بودند». او با یادآوری تفکراتی که به خاطر ادبیات مارکسیستی، در اوایل انقلاب همه چیز را دولتی می‌خواستند... 
هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر اینکه سیاست تعدیل، شاخص‌های گوناگونی در مسائل مختلف داشت، به سیاست خارجی پس از جنگ اشاره کرد و گفت: «تصمیم گرفتیم روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و کشورهای دیگر، براساس عزت، حکمت و مصلحت باشد و بر همین اساس سیاست تنش‌زدایی را اعلام کردیم».
او درخصوص سؤال یکی دیگر از حاضران درباره انتخابات اسفندماه و تصمیم خود، گفت: «یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است و شرایط اجرا و نظارت باید به گونه‌ای باشد که امید مردم را تقویت و جامعه را برای خلق یک حماسه سیاسی دیگر تشویق کند و من هم ان‌شاءالله می‌آیم».
شرق