به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۰۳، ۱۳۹۴

محمد نوری‌زاد:

 شش نفر مقابل زندان اوین بازداشت شدند 
محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار منتقد، در صفحه فیس‌بوک خود از بازداشت شش نفر که مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند از سوی «نیرو‌های امنیتی» خبر داده است.
آن‌طور که آقای نوری‌زاد نوشته این بازداشت‌ها روز شنبه (۳۰ آبان) در پی «هجوم» پلیس و نیروهای امنیتی به تجمع گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی صورت گرفته است.

پدر سعید زینالی، مادر امید علی شناس، رضا ملک، محسن شجاع و دو تن از شاگردان محمد علی طاهری، بنیانگذار «عرفان حلقه»، شش نفری هستند که به گفته آقای نوری‌زاد بازداشت شده‌اند.
محمد نوری‌زاد افزوده پدر سعید زینالی در زندان اوین مورد «ضرب و جرح» قرار گرفته و رضا ملک به همراه محسن شجاع نیز در این زندان نگهداری می‌شوند.
محمد نوری‌زاد درباره سه بازداشتی دیگر هم نوشته که آن‌ها به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.
این فعال سیاسی و فرهنگی در بخش دیگری از گزارش خود از وقایع روز شنبه نوشته به ازای هر یک از معترضان حاضر مقابل زندان اوین، «پنج مامور پلیس» حضور داشته است.
محمد نوری‌زاد به همراه گروه دیگری از خانواده‌های زندانیان سیاسی و کنش‌گران مدنی، شنبه هر هفته با هدف «پیگیری وضعیت زندانیان» مقابل زندان اوین تجمع برگزار می‌کنند.
نوری‌زاد اعلام کرده با وجود این بازداشت‌ها، تجمع شنبه آینده خانواده‌های زندانیان سیاسی و کنش‌گران مدنی مقابل زندان اوین برگزار خواهد شد.
مقام‌های قضایی ایران واکنشی به خبرهای منتشرشده در مورد این بازداشت‌ها نشان نداده‌اند.

فیس بوک محمد نوری زاد