به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۹۴

بان گی‌مون: هر شکلی از خشونت علیه زنان باید مجازات شود



دبیر کل سازمان ملل، در روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان، می‌گوید هدف توقف خشونت علیه زنان تا سال ۲۰۳۰ در سطح جهان است و هر شکلی از خشونت علیه آنها نیز باید با مجازات روبه‌رو شود.

بان گی‌مون، چهارم آذر ماه، در سخنانی در نیویورک، گفته است اگر همه با هم متحد شویم، مردان و زنان، رهبران دولت‌ها، جوامع تجاری و رهبران کنش‌های اجتماعی، مانعی بر سر راه وجود نخواهد داشت.
به ویژه زنان خواهند توانست بدون هیچ هراسی از خشونت علیه خود، زندگی کنند.


آقای بان می‌گوید در تلاش بوده است تا شورای امنیت سازمان ملل را به ایفای نقشی بیشتر در بهبود وضعیت زنان، صلح و امنیت، وادارد.
او افزوده «اما اگر ما برای پایان دادن به خشونت‌ها علیه زنان جدی هستیم، از جمله برای پایان دادن به افراط‌گری همراه با خشونت، باید تلاش‌هایمان در زمینه حقوق زنان را افزایش دهیم».
۲۵ ماه نوامبر (چهارم آذر ماه) روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان است که از سال ۱۹۸۱ میلادی و با هدف اتحاد و ایجاد تلاش‌های مشترک جهانی در این زمینه، نامگذاری شده است.
۲۵ نوامبر سال ۱۹۶۰ سه خواهر به نام‌های ماریا، پاتریسا و آنتونیا میرابال به دست عوامل رافائل تروخیو، دیکتاتور پیشین جمهوری دومینکن کشته شدند و همین تاریخ نیز به عنوان روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان در نظر گرفته شد.
بر اساس ارزیابی‌های سازمان ملل متحد از هر سه شهروند زن، یکی در طول زندگی خود، هدف خشونت‌های جنسی یا جسمی قرار می‌گیرد.
بان گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، می‌گوید تلاش‌های بنیادینش متمرکز بر افزایش حضور زنان در فعالیت‌های ملل متحد است و از جمله از رهبران جهان خواسته است تا زنان بیشتری را در اداره‌ها و سازمان‌های انتظامی به خدمت بگیرند؛ آنچه هراس دیگر زنان را از گزارش خشونت‌ها کاهش خواهد داد.

خبرگزاریها