به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۴

سرلشگر سلیمانی با اصابت ترکش خمپاره به شدت زخمی شده است

خبرگزاری فرانسه به نقل از شورای ملی مقاومت، ویترین سیاسی سازمان مجاهدین خلق، یکشبه/۲۹ نوامبر گزارش داد که سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران در سوریه به شدت زخمی شده و پس از انتقال به ایران در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بقیه الله تهران بستری شده است.
دربیانیه سازمان مجاهدین خلق که امروز، یکشنبه انتشار یافت، تأکید شده است که این گزارش بر اساس اطلاعاتی است که از درون سپاه پاسداران به بیرون درز کرده و در اختیار این سازمان قرار گرفته است. بر اساس این اطلاعات، سرلشگر قاسم سلیمانی در جنوب شهر حلب در سوریه بر اثر برخورد ترکش خمپاره از ناحیه سر به شدت زخمی شده است. بر اساس این گزارش، خودرو حامل سرلشگر سلیمانی که برای نظارت و هماهنگی عملیات سپاه و دیگر نیروهای شبه نظامی در این منطقه بوده، از سوی ارتش آزاد سوریه مورد هدف قرار گرفته است.
در بیانیه سازمان مجاهدین خلق همچنین آمده است که پس از اصابت ترکش خمپاره، سرلشگر سلیمانی با هلی کوپتر از جنوب شهر حلب به دمشق وسپس به تهران انتقال داده شده و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بقیه الله سپاه پاسدران تهران بستری شده است. این گزارش اعلام می کند که حال سرلشگر سلیمانی پس از انجام دو رشته عملیات جراحی، رضایت بخش نبوده و ملاقات با او ممنوع شده است.
خبر گزاری فرانسه اعلام می کند که موضوع زخمی شدن سرلشگر قاسم سلیمانی، چهارشنبه گذشته از سوی منابع اطلاعاتی سوریه و یک سازمان غیر حکومتی تأیید شده است. براساس این منابع، سرلشگر قاسم سلیمانی در نبردهای علیه شورشیان در جنوب شهر حلب در سوریه، به نحو سطحی زخمی شده است.
در همین حال، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایت رسمی "سپاه نیوز" اعلام کرده است که حال سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسدران در بهترین حالت ممکن است و تصریح کرده که او هم اکنون " نیروهای مقاومت اسلامی" در سوریه و عراق را یاری میدهد.
خبر گزاری فرانسه تصریح میکند که ایران به طور رسمی به سوریه سرباز اعزام نکرده است و نیروهای ایرانی حاضر در سوریه صرفاً مستشاران نظامی (سپاه پاسدران) هستند. مستشارانی که عملیات شبه نظامیان حزب الله لبنان و دیگر داوطلبان ایرانی، عراقی و افغانی را در جنگ علیه شورشیان سوریه سازماندهی و فرماندهی می کنند.
خبر گزاری فرانسه یاد آور میشود که شورای ملی مقاومت، ویترین سیاسی ائتلاف سیاسی مخالفان ایرانی است که تحت نام سازمان مجاهدین خلق شناخته میشود. این سازمان تا سال 2008 میلادی از سوی اتحادیه اروپا و تا سال 2012 از سوی آمریکا درلیست سیاه سازمان های تروریستی بوده است.

رادیو فرانسه