به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۴

تجمع کارگران استان تهران در اعتراض به طرح تجمیع بیمه‌ها

 اجتماع پنج هزار نفری کارگران استان تهران
خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز جمعه از اجتماع پنج هزار نفری کارگران استان تهران به مناسبت سالروز تصویب قانون کار گزارش داده است.


بنا براین گزارش، این گروه از کارگران از نقاط مختلف استان تهران خود را به مقابل سازمان تامین اجتماعی رسانده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار تضمین امنیت شغلی کارگران و منتفی شدن طرح "تجمیع بیمه‌ها" شدند.
علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس، به عنوان یکی از سخنرانان این تجمع گفت "همه باید بدانند کارگران برای دفاع از حقوق خودشان جمع شده‌اند؛ ما امروز به اینجا آمدیم تا بگوییم پای حقوقمان و سطر سطر قانون کار ایستاده‌ایم و خواستار اجرای دقیق این قانون کار هستیم."
او به کسانی که موافق طرح ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت هستند، هشدار داد که "جامعه کارگری مقابل آنها خواهد ایستاد".
کارگران معترض هم در یک بیانیه شش بندی تاکید کردند "ما به کسانی که تصور می کنند تحت عناوینی قادر خواهند بود مهمانان ناخوانده برای تأمین اجتماعی ایجاد کنند، هشدار می‌دهیم که با مقابله شدید جامعه کارگری و بیمه شدگان مواجه خواهید شد."
ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت که از سوی وزارت بهداشت پیگیری می‌شود مدت‌هاست که با اعتراض فعالان حقوق کارگری مواجه شده است.
ایلنا