به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۹۴

فرمانده بسیج: جان کری شخصا پروژه براندازی جمهوری اسلامی را مدیریت می‌کند


«بیش از دو میلیارد دلار بودجه سری»
محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج جمهوری اسلامی، روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرری گفت که آمریکا «بیش از دو میلیارد دلار بودجه سری» برای «براندازی نظام جمهوری اسلامی» اختصاص داده و از این مقدار ۲۰۰ میلیون دلار توسط شخص جان کری هزینه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری‌های داخل ایران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این اتهام منبع خبر خود را اعترافات، به گفته او، «جاسوسان براندازی» اعلام کرد که اخیراً در ایران بازداشت‌شده‌اند و تنها با «یک واسطه از جان کری (وزیر خارجه امریکا)، دستور می‌گرفتند».
به گفته سرتیپ پاسدار نقدی، ۲۰۰ میلیون دلار از بودجه دو میلیارد دلاری آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران «تحت مدیریت شخص جان کری هزینه می‌شود».
او بدون اشاره به مذاکرات محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، با همتای آمریکایی‌اش بر سر پرونده هسته‌ای ایران در ماه‌های گذشته تأکید کرد: «همان آقایی که پشت میز مذاکره لبخند می‌زند و کم مانده برای مذاکره اشک شوق هم بریزد، ۳۴ پروژه براندازی را شخصاً برنامه‌ریزی کرده و در حال مدیریت و هدایت آنهاست.»
فرمانده بسیج «فضای مجازی، فمینیسم، گردشگری، شورش‌های خیابانی و انتخاباتی» را از جمله این پروژه‌های آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی برشمرد.
محمدرضا نقدی در بخش دیگری از سخنرانی روز جمعه خود به پیروی از آیت‌الله خامنه‌ای «نفوذ را آخرین حربه آمریکا» توصیف کرد.
او بدون ذکر مشخصات افراد بازداشت‌شده و بدون اشاره به این که منظورش از «جاسوسان برانداز» کیست، ادامه داد: «بعضی از جاسوسان دستگیرشده تنها با یک واسطه از شخص جان کری دستور می‌گرفتند.»
رئیس سازمان بسیج تأکید کرد که به استناد اطلاعات دستگیری‌های اخیر «جاسوسان دستگیرشده از جنس جاسوس‌های خبرچین نبوده و جاسوسانی آموزش‌دیده برای عملیات بوده‌اند».
در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، پس از هشدار رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره «نفوذ» دشمن در ایران، نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شماری وب‌نگار و  روزنامه‌نگار ایرانی را بازداشت کردند.
این بازداشت‌ها واکنش سریع مقامات دولت حسن روحانی را به دنبال داشت.
از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک»، این بازداشت‌ها را با قصد «تسویه‌حساب سیاسی» و «بزرگ‌نمایی» توصیف کرد.
این مقام اما یک روز بعد در گفت‌وگوی دیگری در محل نمایشگاه مطبوعات، هدف از بازداشت‌های اخیر را «صیانت از خبرنگاران» اعلام کرد.
حسن روحانی نیز در سخنرانی خود در هیئت دولت، نسبت به سوءاستفاده برخی از واژه و مفهوم «نفوذ» گلایه کرده بود که با واکنش رهبر جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد.
منبع: رادیو فردا