به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۴

یادداشت شماره ۵۱۱ ـ هوشنگ طالع

دروغ در دروغ
با صدور فرمان ۹ ماده‌ای ، گروه‌هایی از مردم باور کردند که پیش از برداشته شدن تحریم‌ها ، دولت یازدهم ، دست به « اوراق‌کردن » یا به گفته‌ی آقای باراک اوباما « بازکردن آخرین پیچ و مهره‌های » صنایع هسته‌ای ، نخواهد زد .

نخست با وجودی که سروصدای اوراق کردن سانتریفوژهای نطنز بلند شد ، به دروغ گفتند که ما در حال آماده‌سازی وسایل کار هستیم تا به محض برداشته شدن تحریم‌ها ، کار را آغاز کنیم .

 هم‌زمان ، آقای دکتر فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی اعلام کردند که سانتریفوژهای نطنز را وسیله‌ی چند « کارگر ... [ساده] » اوراق می‌کنند و در « سوله »ای انبار می‌نمایند .

هم‌چنین ، ایشان یادآور شدند که این سامانه‌ها هنگام پیاده‌کردن 30 در صد زیان می‌بینند و سوار کردن دوباره‌ی این سامانه‌ها نیز متضمن 30 درصد زیان است . بدین سان ، پیاده‌کردن و سوار کردن هر سانتریفوژ در بردارنده‌ی 60 در صد زیان است .

سپس مقامات ، سخن را دگرگون کردند و اعلام نمودند که سانتریفوژهاای از کار‌افتاده و اسقاطی را از نطنز بیرون برده می‌شوند . تا این‌که سرانجام مدیرکل کارگزاری ( آژانس ) بین‌المللی هسته‌ای اعلام کرد که مقا‌م‌های جمهوری اسلامی ،  کار پیاده‌کردن سامانه‌های گریز از مرکز ( سانتریفوژها ) را در نطنز و فردو آغاز کرده اند .
سخنان نماینده‌ی دایمی جمهوری اسلامی در کارگزاری ( آژانس ) که دیشب ( 29 آبان 1394 ) از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد ،  این امر را تایید می‌کرد .

راستی را ، مردم باید « ‌قسم ... »‌ را باور کنند یا « دم خروس » را  ؟!  مگر نه این است که مردم ما از دیرباز براین باوربوده و هستند که «‌ دروغ‌گو دشمن خداست » . حال تکلیف مردم با دروغ گو چیست؟

شنبه 30 آبان 1394 ـ هوشنگ طالع