به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۹۴

در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام شد:

زمین‌خواری پنج هزار آقازاده در جمهوری اسلامی 

در یک برنامه تلویزیونی ایران با موضوع «زمین‌خواری»٬ «کوه‌خواری» و «دریا‌خواری» اعلام شده که پنج هزار «آقازاده» در جمهوری اسلامی در این زمینه در قوه قضائیه دارای پرونده هستند.
این مطلب را مهدی موسوی‌نژاد نماینده مجلس در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون ایران بیان کرده و افزوده که تاکنون احکام برخی از این «آقازاد‌ه‌ها» صادر شده است.
آقای موسوی افزوده «بررسی‌های به عمل آمده در خصوص زمین‌های تصرف شده توسط آقازاده‌ها، از ۲۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده است.»
وی اضافه کرده «متأسفانه برخی وکلا با زمین خواران همکاری می‌کنند که ممکن است به خاطر ترس از موکلانشان باشد زیرا موکلانشان از فرزندان مسئولان و شاغلان مناطق آزاد هستند.»
این نماینده مجلس افزوده «آقازاده‌های» مذکور «به واسطه شغل پدرشان و دریافت رانت‌های اطلاعاتی اقدام به زمین خواری و دریاخواری می‌کنند.»
پدیده «زمین‌خواری»٬ «کوه‌خواری» و «دریا‌خواری» در سال‌های اخیر در ایران گسترش بی‌سابقه‌ای یافته٬ به طوری که نهاد‌های دولتی نیز به طور رسمی وارد این تجارت سود‌آور شده‌اند.
از نهاد‌های زیرنظر علی خامنه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین و قدرت‌مند‌ترین نهاد در حوزه «زمین‌خواری»٬ «کوه‌خواری» و «دریا‌خواری» نام برده می‌شود.
دیگربان