به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۶

اژه‌ای: فتنه جدیدی در پیش است

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران فضای سیاسی کنونی را به تنش‌های دهه اول پس از انقلاب ایران تشبیه کرده و می‌گوید با توجه به بالا گرفتن انتقادها از سپاه و قوه قضاییه، از نظر او "فتنه" جدیدی در پیش است.

آقای اژه‌ای امروز در سخنرانی در نماز جمعه تهران گفته است: "امروز تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته است. به تجربه گذشته که نگاه می‌کنم، فکر می کنم یک فتنه جدید در پیش است.‌ یک اقدام جدید در پیش است."
او گفته همزمان با اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی دیگر در منطقه خاورمیانه مداخله کرده و آرایش نظامی گرفته و "کُرکُری" می‌خوانند، سپاه، دستگاه قضایی و "نهادهای انقلابی" از طرف برخی مسئولان حکومتی تحقیر می‌شوند.
محافظه‌کاران ایران در هفته‌های اخیر حملات شدیدی علیه حسن روحانی کرده و او را به ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهور ایران، تشبیه می‌کنند که عزل شد.

سخنگوی قوه قضاییه ایران امروز گفت: "تخریب‌ها از زبان یک مسئول همچون رئیس جمهورِ وقت، بنی صدر و از تریبون‌های رسمی در همین دانشگاه تهران مطرح می‌شود و بعد می‌بینیم که اتفاقات سال ۶۰ به وجود می‌آید. ترورها به راه می‌افتد و هزاران انسان را به خاک و خون می‌کشند."
او به تحول‌های مشابه و تنش‌های دهه‌های ٧٠ و ٨٠ هم اشاره کرده و گفته است حال دوباره "تخریب‌ها" شدت گرفته است.

آقای اژه‌ای گفته است "بیشترین تخریب‌ها" علیه قوه قضاییه صورت می‌گیرد و کسانی که به دنبال تخریب هستند اگر نتوانند "ترور فیزیکی کنند، ترور شخصیت می‌کنند و اگر نشد آنها را لااقل با نشر اکاذیب ودروغ پردازی مورد تهمت و اتهام قرار دهند... تا تیغ دادگاه‌های انقلاب و تیغ سپاه وتیغ نیروهای مسلح و نیروی انتظامی کند شود."

بی بی سی