به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۸

"سحر" دختر عاشقى كه آتش به قلب مردم ايران زد!!!

واکنش‌ها به خودسوزی زنی که "به ورزشگاه رفت" و حکم زندان گرفت
زنی که به گفته خواهرش، به دلیل "ورود به ورزشگاه آزادی" حکم زندان گرفت از "سوختگی ۹۰درصد" ناشی از خودسوزی رنج می‌برد. رئيس سابق فدراسیون فوتبال ایران از این حکم انتقاد کرده و طوماری اینترنتی در حمایت از او بنا شده است.


به نوشته روزنامه ایران، داریوش مصطفوی، رئيس سابق فدراسیون فوتبال ایران به خبر منتشره در مورد زنی ۲۹ ساله از هواداران تیم استقلال که ظاهرا "به خاطر رفتن به ورزشگاه آزادی" به شش ماه زندان محکوم شد و خود را به آتش کشید واکنش نشان داد.
"عصر ایران" نیز نوشت، عصر دوشنبه ۱۱ شهریور (دوم سپتامبر) گزارش خودسوزی زنی در مقابل یکی از دادسراهای تهران به اورژانس اعلام می‌شود. وقتی تیم‌های فوریت‌های پزشکی به محل اعزام می‌شوند "متوجه می‌شوند که این زن پس از خروج از دادسرا در حالی که فریاد می‌کشید و از موضوعی گلایه داشت با ریختن بنزین خودش را آتش زده است."



خواهر این دختر در گفت‌وگو با "رکنا" گفت، خواهرش که به دلیل "ورود به ورزشگاه آزادی در بازی استقلال و العین بازداشت شده و به زندان ورامین انتقال داده شده بود" بعد از آزادی با قید وثیقه به دادسرای تهران مراجعه می‌کند و در آن‌جا متوجه می‌شود که حکم شش‌ ماه زندان گرفته است. سپس او "در اعتراض به این حکم" در آن‌جا خود را آتش می‌زند.

داریوش مصطفوی می‌گوید: «متأسفانه در نظرنگرفته‌اند این خانم آمده فوتبال ببیند یا در کار خلاف شرکت کند؟»

مصطفوی با تأکید بر این که هواداری از فوتبال "یک عشق پاک است نه یک عشق کثیف" می‌افزاید: «من اگر رئیس فدراسیون یا وزیر ورزش بودم، در دادگاه حاضر می‌شدم و سعی می‌کردم رضایت این بچه را بگیرم. کار مشکلی هم نیست. وقتی با قاضی پرونده صحبت کنیم و به او بگوییم فوتبال چه ویژگی‌هایی دارد و شرایط جامعه به چه صورت است او متقاعد می‌شود.»

"التماس می‌کردم که این دختر را به زندان نیاندازند"

داریوش مصطفوی ادامه می‌دهد، اگر جای رئیس فعلی فدراسیون فوتبال بود در جلسه دادگاه شرکت و به قاضی "التماس" می‌کرد تا "این دختر را به زندان نیاندازند."

خبر ممنوعیت حضور زنان در ورزشگا‌ه‌ها مدت‌هاست که از سطح ملی فراتر رفته و از جمله فیفا را به اعتراض واداشته است.

مصطفوی با اشاره به همین حساسیت و با نگرانی از این که با انتشار وسیع خبر خودسوزی این زن فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) "چه فکری درباره جامعه ایران" می‌کند می‌گوید: «من حاضرم به جای این دختر به زندان بروم تا او و امثال او چنین شرایطی را تجربه نکنند و وجهه کشورمان در انظار عمومی دنیا آسیب نبیند.»

"روزی عادی در ایران"

 صفحه کاربری "اسرائیل به ‌فارسی" در توییتی روز خودسوزی این زن را "یک روز عادی دیگر در ایران" نامیده است.

دویچه وله فارسی