به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۲۲، ۱۳۹۴

ژاندارم شیعه خلیج فارس ، ایران و آمریکا در مسقط به دنبال چه می باشند؟

 نویسنده فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی 
جمهوری اسلامی دست در دست شیطان بزرگ 
منابع اطلاعاتی غربی می گویند؛ یک نشست پنهانی با شرکت نمایندگان آمریکا، ایران و گروه انصارالله یمن (حوثی) وابسته به جمهوری اسلامی ایران در هتل البوستان مسقط پایتخت کشورعمان برگزارشده است. این نشست به مدت سه روز از شنبه سی ام ماه مه 2015 آغاز و روز دوشنبه اول ژوئن 2015 به پایان رسید. گفته می شود که در این سه روز شش جلسه میان نمایندگان آمریکا و ایران با حضور نمایندگان انصار الله و یوسف ال علوی عبدالله وزیر امور خارجه عمان برگزار شده است. در این مذاکرات هیچ نماینده ای از دولت تبعیدی یمن در عربستان شرکت نداشته است.
راجح بادی، سخنگوی دولت تبعیدی یمن در عربستان به خبرگزاری رویتزر گفت: این نشست پنهانی به درخواست آمریکا انجام گرفته شد و یک هواپیمای آمریکایی نمایندگان انصار الله وابسته به ایران را از یمن به عمان برده است.  به گفته منابع اطلاعاتی خانم آن پاترسون سفیر آمریکا در مصر و آقای ماتیو توئلر، سفیر آمریکا در یمن نقش مهمی در برگزاری این نشست داشته اند.
سازمان ملل متحد، متحدین اروپایی  و اسرائیل  در حاشیه
این مذاکرات پنهانی در حالی انجام می شود که به ابتکار سازمان ملل متحد نشست صلح یمن در روز سه شنبه شانزدهم ژوئن،‌ برابر با ۲۴ خرداد،‌ در ژنو برگزار خواهد شد، قرار بود این نشست در ماه پیش در سوئیس تشکیل شود‌ ولی به دنبال سرسختی های عربستان و پیش شرط‌ های دولت تبعیدی یمن لغوشد.

روز شنبه سی و یکم ماه مه همزمان با آغاز مذاکرات پنهانی ایران و آمریکا در مسقط ، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه و رئیس حزب تازه تاًسیس جمهوریخواهان این کشور درکنگره این حزب که در پاریس برگزار شد با اشاره به مذاکرات اتمی پنج به اضافه یک با ایران، از مذاکرات دو جانبه و پنهانی میان آمریکا و ایران انتقاد کرد و گفت: « مذاکرات هسته ای با ایران به گفتگوهای دوجانبه میان آمریکا و ایران بدل شده ضمن اینکه توافق ناشی از این گفتگوها مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی نخواهد شد.»

کمتر از یک هفته پس از این سخنرانی، نیکلا سارکوزی برای یک ملاقات کوتاه با سران اسرائیل به این کشورسفر کرد. سارکوزی قرار است خود را کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری  فرانسه در سال 2017 نماید و روی پشتیبانی لابی اسرائیلی در فرانسه حساب می کند. به گفته خبرگزاری فرانسه، ساعاتی پس از سخنان نیکلا سارکوزی، در انتقاد از سیاست خارجی کشورش در قبال مسئله اتمی ایران، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه دولت حاکم سوسیالیست فرانسه، نیکلا سارکوزی را به « تقلید و نمایش افکار حقیرانه» متهم کرد.

نیکلا سارکوزی فرزند پدر و مادری یهودی می باشد و ظاهراً از مخالفین سرسخت جمهوری اسلامی بشمار می رود، هر چند پس از شکست در انتخابات رئیس جمهوری در سال 2012، فاش شد که برخی ارتباطات پنهانی میان مقامات فرانسوی و جمهوری اسلامی در دوران پنج ساله حکومت وی انجام شده است. لوران فابیوس نیز فرزند یک خانواده ثروتمند عتیقه فروش یهودی می باشد. 

به نظر نمی رسد پرزیدنت اوباما برای سخنان سارکوزی اهمیتی قائل شود، هنگامی که اوباما رئیس جمهور آمریکا شد نیکلا سارکوزی برای ملاقات با وی ماهها  بی صبرانه انتظار کشید. سارکوزی بخت زیادی برای برنده شدن در انتخابات آینده ندارد چون گرفتار چند پرونده ی حقوقی در دادگستری فرانسه می باشد.

جمهوری اسلامی دست در دست شیطان بزرگ
در پی مذاکرات اتمی میان کشور های پنج به اضافه یک و پیدایش گروه داعش، بهانه ای به دست آمد تا آمریکا با ایران بدور از چشم دیگر کشور ها به پیگیری مسائل منطقه خاورمیانه و خلیج فارس بپردازد و به همین دلیل یک سری مذاکرات محرمانه میان دو کشور برقرار شده است. کشورعمان چند سال است محل ملاقات های مخفی میان ایران و آمریکا می باشد. پس از حملات نیرو های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن در ماه مارس گذشته ایران بار ها از فضای هوایی عمان برای رفت و آمد هواپیما هایش به یمن استفاده کرده است.

گفتگو های پنهانی در عمان از دوران رئیس جمهوری محمود احمدی نژاد آغاز شده است. احمدی نژاد مایل بود خود قهرمان برقراری رابطه میان ایران و آمریکا شود ولی علی خامنه ای با عقب انداختن این روند نمی خواست یک غیر روحانی به این موفقیت دست یابد.

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی می خواهد به مردم ایران نشان دهد که حرف اول و آخر را رهبر می زند و روحانیون همه کاره کشور می باشند و آدم های کلاهی! مانند احمدی نژاد ها، کارگزاران و مادون روحانیون و در اداره کشور تنها مجری اوامر روحانیون و دست بوس! آنان می باشند.

 القاعده در یمن
اسامه بن لادن، بنیانگذار گروه تروریستی القاعده از پدر یمنی و مادری عربستانی زاده شده و هنوز در یمن طرفدارانی دارد. چند ماه پیش گروه القاعده یمن به گروه داعش نزدیک شد و حتی مسئولیت کشتار روزنامه نگاران نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس را رسماً به عهده گرفت . این دوگروه مناطقی از یمن را در اشغال خود دارند. در همان آغاز حملات هوایی نیروی های ائتلاف عرب به یمن بر اثر انفجار در یکی از زندان های جنوب یمن نزدیک بندرعدن،  سیصد زندانی عضو گروه القاعده موفق به فرار شدند.

آمریکا برای مقابله با القاعده یمن بوسیله هواپیما های بدون سرنشین  به بمباران مناطقی در یمن دست زد ولی حوثی های زیر نفوذ ایران با حضور آمریکایی ها در یمن حتی برای مبارزه با القاعده نیز مخالف می باشند و گفته می شود هم اکنون چند آمریکایی و یک زن جوان فرانسوی در یمن گروگان گروه های مختلف و قبایل یمنی می باشند. روز بعد از پایان مذاکرات محرمانه در مسقط به مناسبت  این پیروزی حوثی ها  یک گروگان آمریکایی در یمن آزاد شد.


آمریکا و نقش شیعیان در خاورمیانه

آمریکا بخوبی دریافته است که در عراق نیرو های مسلح شیعه حشد الشعبی وابسته به جمهوری اسلامی توانستند جلوی پیشروی نیرو های سنی مذهب داعش را بگیرند و در سوریه نیز سپاه پاسداران با استفاده از لشکر افغان های شیعه و گروه شیعه حزب الله لبنان وابسته به جمهوری اسلامی در برابر داعش و نیروهای مخالف حکومت بشار الاسد پایداری می کنند. به لطف این گروه ها و پشتیبانی های حکومت اسلامی از آنان دولت های عراق و سوریه هنوز پا بر جا مانده اند و گرنه تاکنون عراق و سوریه به دست داعش سقوط کرده بودند.

در یمن حوثی های شیعه تنها گروه مسلحی هستند که می توانند در برابر گروه های تروریستی اسلامی که اغلب سنی مذهب می باشند ایستادگی نمایند. شعار های اساسی حوثی ها مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر یهود! می باشند. در ژانویه 2014 میلادی در بحبوحه نبرد های میان حوثی ها و نیرو های وفادار به عبدربه هادی منصور، حوثی ها موفق شدند نزدیک به پانزده هزار دانشجوی سلفی طرفدار و حقوق بگیر عربستان سعودی را از مراکز آموزشی و دانشگاه های یمن در منطقه سعده پایتخت حوثی ها اخراج کنند.

به گزارش سازمان اطلاعات عربستان چند ماه است که شماری از نیرو های زبده و با تجربه حزب الله لبنان برای آموزش و سرپرستی نیرو های انصارالله یمن از طرف ایران به یمن اعزام شده اند و حوثی های پیروزی های اخیر خود را مدیون این نیروها می باشند. عربستان از مداخله خلیل یوسف حرب، مسئول نظامی حزب الله لبنان و محمد قبلان یکی از فرماندهان نظامی حزب الله لبنان در یمن سخن گفته و این دو نفر را در لیست سیاه خود قرار داده است.

چه کسی از پشت به اعراب خنجر می زند

کنفرانس ماه گذشته میان سران عرب خلیج فارس و پرزیدنت اوباما در کمپ دیدید خواسته های اعراب را برآورده نکرد. در تاریخ دهم ژوئن 2015 اعلام شد برای نخستین بار با بهره گیری از استخراج نفت شیل، میزان نفت و گاز استخراجی آمریکا از عربستان پیشی گرفت و نیاز آمریکا به نفت عربستان کاهش یافت، این مسئله بی شک می تواند در روابط میان آمریکا و عربستان دگرگونی ایجاد نماید

آمریکا ناچار شد خلاف خواسته عربستان سعودی نقش کلیدی حوثی ها را در یمن بپذیرد. این مذاکرات پشت پرده با ایران و حوثی ها در یکی از کشور های شبه جزیره عربستان مانند فرو کردن کاردی از سوی آمریکا به پشت عربستان می باشد.

عرب ها در پی فریب اطلاعاتی آمریکا بودند

گزارش های محرمانه نشان می دهد که دولت های علی عبدالله صالح و جانشین وی عبد ربه هادی منصور کوشیده بودند با انتقال اطلاعات نادرست علیه حوثی ها به سازمان های اطلاعاتی آمریکا آنان را فریب دهند و با بزرگنمایی خطر تروریسم از سوی حوثی ها بتوانند برای مبارزه با این گروه از کمک های مالی که آمریکایی ها برای مبارزه با تروریسم اسلامی در نظر گرفته اند بهره مند شود. در همین راستا سران یمنی شماری از فامیل و بستگان و اعضای قبائل طرفدار خود را در بخش های امنیتی و اطلاعاتی با حقوق های کلان بکار گرفتند. بی شک سازمان اطلاعاتی عربستان و کشور های عرب خلیج فارس نیز با دادن اطلاعات نادرست به آمریکا در این فریب با سازمان اطلاعات یمن همکاری کرده اند. ویکی لیکس فاش کرد که یک بار در دوران رئیس جمهوری جرج بوش دولت آمریکا درخواست دولت یمن را برای بهره مند شدن از بودجه عملیات ضد تروریسم رد کرده و در پاسخ گفته بود که دولت آمریکا مسئله حوثی ها را یک مسئله داخلی یمن می داند. به همین دلیل است که آمریکا تاکنون موضع روشنی در مورد روابط میان حوثی ها و جمهوری اسلامی نگرفته است.

ژاندارم شیعه خلیج فارس
جمهوری اسلامی می کوشد تا بتواند اعتماد آمریکا و اروپا را بخود جلب نماید  و خود را جانشین شایسته محمد رضا شاه برای ایفای نقش ژاندارم خلیج فارس نشان دهد. بی اعتمادی آمریکایی ها در برابر بی کفایتی اعراب منطقه روز به روز بیشتر می شود؛ فرار خفت بار ارتش عراق در برابر داعش، ناکامی و شکست ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در حمله به یمن، فساد، بی عدالتی، اختلافات داخلی میان اعراب بخشی از این بی اعتمادی های آمریکا را تشکیل می دهند.

 به نظر می رسد پرزیدنت حسین باراک اوباما، که در خانواده پدری مسلمان پرورش یافته است دستکم آگاهی هایی در مورد اعراب داشته باشد. احتمال دارد او از آیه  نود و هفت سوره توبه در قرآن با خبر باشد که در آن خصوصیات اعراب به تصویر کشیده شده است: « الأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْرًا وَنِفَاقًا = اعراب در كفر و نفاق از ديگرمردمان سخت‏تر می باشند»

چند نماینده کنگره آمریکا به رهبری سناتور آمریکایی رند پال، دولت آمریکا را زیر فشار گذاشته اند تا بیست و هشت صفحه از مدارک تحقیقات در باره واقعه تروریستی یازدهم سپتامبر که تاکنون محرمانه نگاه داشته شده است را انتشار دهند. این نمایندگان مدعی هستند که در این صفحات از نقش عربستان در تاًمین مالی عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر گفتگو شده است. انتشار این اسناد می تواند روابط آمریکا و عربستان را دگرگون کند. 

احتمال تجزیه دوباره یمن
اگر مناقشات بر سر یمن به زودی پایان نیابد و یک حکومت متمرکز بر سر کار نیاید احتمال این می رود که دوباره یمن به دو کشور شمالی و جنوبی تجزیه شود. آخرین بار در سال 1990 میلادی پس از فروپاشی دیوار برلین ، یمن جنوبی که دارای یک حکومت چپگرا بود به ناچار تن به اتحاد با یمن شمالی داد و کشور یمن یکپارچه شد.

در سال 2011، در هنگامه بهار عربی و آغاز شورش ها علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن، علی ناصر محمد الحسنی آخرین رئیس جمهور یمن جنوبی گروهی را بدور خود گرد آورد و از نو به فکر جدایی یمن جنوبی افتاد.

تقسیم یمن به دو کشور شمال و جنوب باب میل جمهوری اسلامی نیست چون نیرو های حوثی طرفدار ایران ساکنین شمال یمن و با عربستا ن هم مرز می باشند، در حالی که ایران ضمن اینکه چشم به خلیج عدن و تنگه باب المندب در جنوب این کشور دوخته است می خواهد با استفاده از حوثی ها در حیاط خلوت عربستان نیز نفوذ دائمی داشته باشد.

ترکیب تازه ای برای اداره یمن

شکست ائتلاف عربی در یمن، آمریکا را ناگزیر کرد تا نقش کلیدی حوثی ها و تنها پشتیبان این گروه یعنی جمهوری اسلامی را در یمن بپذیرد. عبدربه هادی منصور، رئیس جمهور فراری یمن به عربستان از نظر یمنی ها یک خائن بشمار می رود، وی از عربستان رسماً درخواست کرد تا به یمن حمله کند و به دلیل همین حملات هوایی که از نوزدهم ماه مارس 2015، آغاز شد نزدیک به پنج هزار یمنی کشته و مجروح و دهها هزار تن دیگر بی خانمان و آواره شده اند و خسارات بسیاری به زیر ساخت های بنیادی یمن وارد شده اند.

آمریکا در نظر دارد با پایان دادن به جنگ در یمن  و برقراری آتش بس میان طرفین،  خالد محفوظ عبدالله بها، وزیر نفت و نخست وزیر مستعفی و فراری یمن به عربستان را که در ژانویه 2015، از سوی عبدربه هادی منصور به سمت معاون رئیس جمهور در تبعید منصوب شد را برای رهبری حکومت انتقالی یمن به کشورش باز گرداند.

آمریکا همچنین در نظر دارد عربستان را تحت فشار قرار داده  تا بانک توسعه اسلامی خسارات وارده بر اثر حملات هوایی به یمن را بپردازد. ماه گذشته عربستان به سازمان ملل وعده داد که مبلغ دویست و هفتاد و چهار میلیون دلار برای کمک به یمنی ها در اختیار این نهاد قرار خواهد داد. این مبلغ بسیار ناچیز است و در مقایسه می تواند تنها بهای یک فروند هواپیمای پیشرفته باشد.  با توجه به فقر عمومی در یمن، عربستان با پرداخت این مبلغ  ناچیز قصد دارد از زیر بار پرداخت خسارت جنگی به یمن شانه خالی کند در حالی که آغاز کننده این جنگ بی سرانجام، عربستان و ائتلاف عربی می باشند.

عربستان در انزوا و خطر
ژنرال کالین پاول وزیر خارجه پیشین  آمریکا گفت که واشنگتن با رها کردن عربستان برای حمله به یمن مرتکب اشتباه شده است. به گفته ژنرال پاول؛ ایران می تواند عربستان را ظرف چندین ساعت به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند و در آن زمان سعودی ها حتی یک خط تلفن هم پیدا نخواهند کرد که از ما کمک بخواهند

تحریکات بی وقفه حکومت های جمهوری اسلامی و اسرائیل در منطقه باعث شد تا سیاست های آمریکا واروپا به مسیر درگیری با جمهوری اسلامی هدایت شوند، کشورهای عرب منطقه که از ثروت طبیعی برخوردارند نیز بازیچه این قدرت ها شدند و به خرید صد ها میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات نظامی از کشور های غربی روی آوردند. ولی شکست عربستان و ائتلاف عربی در جنگ یمن نشان داد که باوجود زراد خانه عظیمی که در اختیار اعراب می باشد آنان نمی توانند در برابر خطرات جمهوری اسلامی به تنهایی ایستادگی نمایند.

شش سال پیش با آغاز جنبش مردم در ایران بقای حکومت جمهوری اسلامی به خطر افتاده بود اما سیاست های سراسر اشتباه غرب باعث شد تا حکومتی که رو به زوال می رفت با همه مشکلات داخلی و خارجی بتواند هر چه بیشتر جای پای خود را محکم کرده و نقش ژاندارم شیعه را در خلیج فارس و منطقه خاورمیانه بازی کند.


فرهنگ ایران
http://www.farhangiran.com/content/view/9999/78/