به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۱۵، ۱۳۹۴

بیش از ۹۰ درصد ایرانیان ماهواره دارند

«سریال ها روی افکار زنان خانه‌دار تاثیر می‌گذارند»
عضو انجمن روان‌شناسان ایران گفت: ماهواره کاری کرده که حرمت‌ها شکسته شده و روی افکار مردم تأثیر گذاشته است و این‌ها اوج تخریب ماهواره است.




به گزارش ایسنا، عظیم دارایی‌فاضلی در میزگرد تخصصی با موضوع ماهواره، با اشاره به اینکه برخورد قهری با ماهواره پیامدهای نامطلوب داشته است، افزود: براساس آمار بیش از 90 درصد مردم ایران ماهواره دارند و در این بین نه تنها خانواده‌های غیرمذهبی بلکه حتی خانواده‌های مذهبی هم از ماهواره استفاده می‌کنند.



وی اظهار کرد: اهدافی که ماهواره دارد به‌صورت غیرمستقیم است. سریال‌های ادامه‌دار پخش می‌کند، فیلم پخش نمی‌کند چون بعد دو ساعت تمام می‌شود و فراموش می‌شود اما سریال‌های 100 قسمتی و بیشتر می‌سازند که 10 قسمت اول بحث غیراخلاقی هم ندارد برای همین پدر، مادر، دختر و همه باهم فیلم خانوادگی را می‌بینند اما 10 قسمت بعد روان‌شناسان می‌گویند که به‌صوت غیرمستقیم قُبح‌ها شکسته می‌شود، بحث‌های غیراخلاقی راحت‌تر بیان می‌شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بیشتر مردم ایران نسبت به سریال‌هایی که ادامه‌دار باشد علاقه نشان می‌دهند. آن‌ها سریال‌های 100 الی 200 قسمتی می‌سازند همان‌که تمام شود سریال دیگری می‌سازند و این چنین روی افکار مخاطبان که اکثراً هم زنان خانه‌دار هستند تاثیر می‌گذارند.
ایسنا