به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۴

یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو دربارۀ ایران عازم آمریکا می‌شود.

سوزان رايس، مشاور امنيت ملی آمريکا

دیدار و گفت و گوی "یوسی کوهن" با "سوزان رایس"

یک هیئت نمایندگی اسرائیلی به سرپرستی "یوسی کوهن"، مشاور امور امنیت ملی دولت تل آویو، برای ملاقات با رهبران آمریکا دوشنبه عازم واشینگتن می شود.

هدف از این سفر گفتگو با مقامات آمریکا بر سر پروندۀ اتمی ایران، پیش از دستیابی به توافق نهایی با این کشور در ٣٠ ماه ژوئن اعلام شده است.
در این سفر "یوسی کوهن" با "سوزان رایس"، مشاور امور امنیت ملی دولت آمریکا و همچنین دیپلمات‌های ارشد آمریکایی که درگیر مذاکرۀ هسته ای با ایران هستند، دیدار و گفتگو خواهد کرد. هیئت نمایندگی اسرائیل، دربرگیرندۀ کارشناسان شورای امنیت ملی، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع این کشور و همچنین کمیسیون انرژی اتمی دولت اسرائیل است.
سه شنبه گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بار دیگر گفت که توافق احتمالی با ایران مانع از دستیابی این کشور به سلاح اتمی نخواهد شد و کلیه کشورهای عرب منطقه نیز در این خصوص با اسرائیل هم نظر هستند.
سه شنبه گذشته همچنین ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با همتای اسرائیلی خود و همچنین وزیر دفاع اسرائیل "موشه یعلون"، در خصوص ایران و به ویژه پروندۀ اتمی این کشور در تل آویو دیدار و گفتگو کرد. همزمان روزنامۀ اسرائیلی هاآرتص فاش کرد که رییس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) در سفری محرمانه به اسرائیل با رهبران این کشور به ویژه مسئولان اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در خصوص ایران بحث و گفتگو کرده است. 

رادیو فرانسه