به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۴

متن کامل طرح جديد هسته‌ای مجلس:


همه تحريم ها در روز توافق لغو شود
طرح جديد هسته‌ای مجلس شامل سه بند و دو تبصره است که روز چهارشنبه اولويت آن به تصويب مجلس رسيد. متن کامل طرح "الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای" را که در کميسيون امنيت ملی مورد اصلاح قرار گرفت و فوريت آن تصويب شد، بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، متن کامل طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ايران که در کميسيون امنيت ملی مورد اصلاح قرار گرفته و فوريت آن امروز به تصويب نمايندگان در صحن علنی رسيد، به شرح ذيل است:
ماده واحده: در راستای صيانت از منافع ملی و رعايت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای، هر گونه نتايج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ در صورتی معتبر است که الزامات ذيل به صورت شفاف رعايت شود:
۱.کليه تحريم‌ها به عنوان بخشی از توافقنامه در روز توافق به طور کامل و يکپارچه لغو شود.
۲. در چارچوب مصوبات شورای عالی امنيت ملی، آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سايت‌های هسته‌ای است. دسترسی به کليه اماکن نظامی، امنيتی و حساس غيرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است.
۳. هيچ محدوديتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آميز هسته‌ای و تحقيق و توسعه پذيرفته نيست و بايد مصوبات شورای عالی امنيت ملی رعايت شود.

تبصره ۱: بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، نتيجه مذاکرات بايد جهت تطبيق با قانون اساسی و مصوبات قانونی به مجلس ارائه شود.
تبصره ۲: وزير امورخارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه يکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس هر شش ماه يک بار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمايندگان ارائه می‌کند.
گفتنی است صبح امروز برای بررسی اولويت دار اين طرح در صحن علنی رای گيری به عمل آمد که در نتيجه آن نمايندگان با ۱۸۵ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماينده حاضر در مجلس با درخواست اولويت در بررسی اين طرح موافقت کردند و پس از آن با شعار «الله اکبر» بر لزوم صيانت از حقوق هسته ای ملت ايران تاکيد نمودند.