به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۴

محمد مقیمی به اتهام دست دادن با موکلش، آتنا فرقدانی، بازداشت شد / شش سال حبس برای مینو مرتاضی لنگرودی

اتهام "زنا" !!

محمد مقیمی، یکی از وکلای حقوق بشری و وکیل آتنا فرقدانی، هنرمند و فعال حقوق بشر، زمانی که برای ملاقات با موکلش به زندان اوین مراجعه کرده بود، بازداشت و به زندان رجائی شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، محمد مقیمی به اتهام دست دادن با موکلش، آتنا فرقدانی، بازداشت شده است. بر پایه همین گزارش در صورت جلسه برای وی اتهام "زنا" ذکر شده است.
محمد مقیمی در تماسی تلفنی از زندان رجائی شهر گفته است که برای او قرار کفالت صادر شده است.
آتنا فرقدانی، هنرمند و فعال حقوق بشر، بدلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز مدنی، به ١٢ سال و ٩ ماه حبس محکوم شده است.
این فعال حقوق بشری، چندی پیش، به هنگام مرخصی از زندان اقدام به انتشار یک ویدئو بر روی شبکه های اجتماعی نمود و در آن به افشاگری نسبت به وضعیت نامناسب بند زنان در زندان نمود.


شش سال حبس برای 
مینو مرتاضی لنگرودی 
مینو مرتاضی لنگرودی، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی و فعال حقوق زنان به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مدنی محکوم شد.
به گزارش پایگاه خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت مینو مرتاضی لنگرودی شامل "پنچ سال حبس به دلیل راه اندازی شورای فعالان ملی-مذهبی و یک سال دیگر برای تبلیغ علیه نظام به دلیل سیاه نمائی" عنوان شده است.
مینو مرتاضی لنگرودی و همسرش حبیب الله پیمان، دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز، طی سالهای اخیر به شکل‌های مختلف و بطور پیاپی هدف تهدیدهای تلفنی، احضار و بازجوئی توسط نهادهای مختلف اطلاعاتی و امنیتی قرار داشتند.