به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۴

اعلام ورود تشکیلاتی مدیران دولت احمدی‌نژاد به صحنه سیاست ایران

 مصطفی محمد نجار، کامران دانشجو، مهرداد بذرپاش، محمدمهدی زاهدی، فریدون عباسی و مسعود زریبافان
 از اعضای هیئت موسس یکتا هستند

محمد حسینی، وزیر سابق ارشاد و عضو هیئت موسس "جبهه یکتا" گفت که اعضای این تشکل قصد دارند برای "فعالیت جدی تر"، فردا اولین همایش خود را در تهران برگزار کنند.

اعضای هیئت موسس یکتا، که مخفف "یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی" است، همگی از مدیران ارشد دولت در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هستند.

آقای حسینی، یکشنبه ۲۴ خرداد به خبرگزاری ایسنا گفت که اعضای این تشکل "غالبا از مدیرانی هستند که در وزارت خانه ها، دستگاه های اجرایی، مدیریت های استانی و شهرستانی و حتی در بخش ها حضور داشته اند".

وی در گفتگویی جداگانه با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد: "در همه استانها، شهرستان‌ها و حتی در بخش‌ها افرادی که در گذشته مسئولیت‌های اجرایی داشته‌اند، می‌توانند به این مجموعه بپیوندند

آقای حسنی روز گذشته در مصاحبه با ایرنا اعلام کرده بود که علاوه بر مسئولان اجرایی سابق، سایر "نیروهای ارزشی و متعهد" نیز می توانند در یکتا عضویت داشته باشند.

محمد حسینی امروز گفته است که اعضای یکتا با آقای احمدی نژاد "ارتباط تشکیلاتی" ندارند، اما "بعد از دولت دهم جلسات فراوانی داشته اند".
از حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم به عنوان دبیر فعلی جبهه یکتا نام برده شده است. خبرگزاری فارس نوشته که آقای حاجی بابایی قرار است تا مشخص شدن شورای مرکزی، دبیری این تشکل را به عهده داشته باشد.

غیر از آقایان حاجی بابایی و حسینی، سایر اعضای هیئت موسس این تشکل عبارتند از مصطفی محمدنجار وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم، علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم دولت نهم ، کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم، محمد حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم،‌ محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم، اسد الله عباسی وزیر کار دولت دهم، ‌فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت دهم، لطف الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم، ابراهیم عزیزی معاون توسعه و برنامه ریزی دولت نهم ‌و مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان در دولت دهم.
'مشورت با علما'
برخی رسانه های اصولگرا، از حضور سه تشکل سیاسی اصولگرا در جبهه یکتا خبر داده اند ولی نام این تشکل ها را اعلام نکرده اند.
مطابق قوانین ایران، "جبهه" ائتلافی سیاسی از احزاب دارای پروانه فعالیت است که با اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مستقر در وزرات کشور، شکل می گیرد.
محمد حسینی در گفتگوی امروز خود با با ایسنا تاکید کرده که "اگر ضرورت ایجاب کند"، جبهه یکتا "به عنوان تشکل رسمی بعدا در وزارت کشور ثبت می‌شود".

وزیر سابق ارشاد به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که وی و همفکرانش با محمدتقی مصباح یزدی عضو "شورای فقهی" جبهه پایداری، محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و هاشم حسنی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور "در رابطه با شکل‌گیری جبهه یکتا صحبت کرده اند".
محمد حسینی در گفتگویی جداگانه با خبرگزاری فارس، خبر داده که اعضای یکتا علاوه بر محمدتقی مصباح یزدی، محمد یزدی، محمدعلی موحدی کرمانی و هاشم حسینی بوشهری، با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز ملاقت کرده اند.
آقای حسینی همچنین اعلام کرده که این تشکل "با گروه‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌های اصولگرا هم صحبت‌هایی داشته" ولی توضیح بیشتری در مورد این تشکل ها نداده است.
وی دیروز به خبرگزاری ایرنا گفته بود که یکتا "با جبهه پایداری قطعا می تواند همکاری داشته باشد هرچند که این دو جدا از هم هستند."

بی بی سی فارسی