به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۴

سند ویکی‌لیکس: دولت عربستان هزینه تحصیل پسر مهاجرانی را تقبل کرده بود

انتشار سندی در سایت ویکی‌لیکس مبنی بر اینکه دولت عربستان سعودی هزینه تحصیل پسر عطاءالله مهاجرانی، وزیر پیشین ارشاد ایران را به عهده گرفته، در رسانه‌های فارسی زبان و شبکه های اجتماعی خبرساز شده است.
این سند که بی‌بی‌سی مستقلاً نمی‌تواند اصالت آن را تأیید کند، نشان می دهد که دولت عربستان به تقاضای عطاءالله مهاجرانی، قبول کرده که شهریه دانشگاه و هزینه مسکن علی مهاجرانی را برای چهار سال بپردازد که مجموعاً ۶۵ هزار پوند (حدود صد هزار دلار) می شود.
آقای مهاجرانی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که در زمان مناسب در مورد آنچه ویکی‌لیکس منتشر کرده پاسخ می‌دهد.
در سند منتشر شده توسط ویکی‌لیکس آمده که در اوایل سال ۲۰۱۲ چکی به مبلغ بیش از ۱۶ هزار پوند برای تأمین بخشی از هزینه های تحصیلی فرزند آقای مهاجرانی صادر شده است.
سایت ویکی لیکس اعلام کرده که مجموعه بزرگی شامل بیش از نیم میلیون سند دیپلماتیک عربستان سعودی را به تدریج منتشر خواهد کرد.
این سایت روز جمعه بیش از ۶۰ هزار سند را منتشر کرد که اغلب با سربرگ وزارت خارجه عربستان سعودی هستند و برخی با علامت "محرمانه" یا "فوری" نشانه‌گذاری شده‌اند.
بخش عمده این مدارک، نامه‌های اداری، تلگراف‌ها و ایمیل‌هایی به زبان عربی است که از سفارت خانه‌های عربستان سعودی در نقاط مختلف جهان و یا دیگر ادارات دولتی در این کشور ارسال شده‌اند.


بی بی سی  فارسی