به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۹۶

احمدی‌نژاد : "دولت ما بهترین دوره در شصت، هفتاد سال پیش بوده است"

روز چهارشنبه ١۶ فروردین/۵ آوریل، محمود احمدی‌نژاد در کنار نزدیکان و معاونان سابق خود در یک نشست خبری شرکت کرد و گفت که در انتخابات ریاست جمهوری از حمید بقایی پشتیبانی خواهد کرد. او همچنین به دفاع از کارنامۀ دولت‌های نهم و دهم پرداخت.

علاوه بر حمید بقایی، رحیم مشایی، شیخ الإسلام و جوانفکر نیز در این نشست خبری حضور داشتند. احمدی نژاد تصریح کرد که "برنامه‌ای برای ریاست جمهوری ندارد و از بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت می‌کند".


وی سپس به انتقاد از دولت روحانی و توافق اتمی پرداخت و گفت: "گفتند که تحریم‌ها برداشته می‌شود و روابط با کشورهای متخاصم بهبود پیدا می‌کند، وضع بانک ها و بیمه ها عوض می‌شود و تمام تحریم های ناشی از فشار به بانک‌ها، نفت و حوزه‌های اقتصادی برداشته می‌شود. اما بعدها که در عمل با سند‌ها مواجه شدند معلوم شد که این ظرفیت ها در این سند (توافق) وجود ندارد"...


او با اعتراض به اتهامات ناکارآمدی و فساد مالی که علیه دولت وی مطرح شده گفت:  "این اطلاعات باید اصلاح شود... الان من این موضوع را تشریح نمی‌کنم ولی در آینده حتما آن را تشریح خواهم کرد. چون کنفرانس خبری جای توضیح دادن این حساب ها نیست".


او سپس در مورد وقایع بعد از انتخابات ٨٨ گفت: "نمی خواهم بگویم چه کسی فرمان حمله و ایجاد بحران را داد . همان کسی که مرد! البته رژیم صهیونیستی را می گویم. رژیم صهیونیستی فرمان حمله را داد و در ایران هم کسی آن را در سال ۸۸ فرماندهی کرد"...


احمدی نژاد در بارۀ فجایع زندان کهریزک نیز گفت: "من در نماز جمعه تهران در ماه رمضان آن سال سخنرانی کردم و به موضوع کهریزک پرداختم و گفتم این اتفاق یک جنایت و فساد است. اما سوال من این است: آیا سازمان زندانها، نیروی انتظامی و قوه قضاییه زیر نظر دولت بوده است؟"


احمدی نژاد در دفاع از کارنامۀ خود گفت: "من هیچ گاه نگفته‌ام که در دولت ضعفی وجود نداشته است اما شاخص‌ها می‌گویند آن دوره، بهترین دوره در شصت تا هفتاد سال پیش است".

رادیو فرانسه