به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۹۶

مجری قتل‌ عام زندانیان سیاسی می‌خواهد رئیس جمهور شود

ابراهیم رئیسی از زمره قاتلان زندانیان سیاسی است. کسانی که در گورستان خاوران دفن شده‌اند،
از جمله با حکم او به عنوان قاضی مرگ اعدام شده‌اند


ابراهیم رئیسی، که اکنون بر تشکیلات کلان مالی آستان قدس ولایت می‌کند، رسما اعلام کاندیداتوری کرد. مهمترین سابقه اجرایی شرکت در مدیریت کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ است.
خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که صولت مرتضوی به نمایندگی از ابراهیم رئیسی صبح ۱۷ فروردین خبر کاندیداتوری رئیسی را اعلام کرده است.
به گفته مرتضوی، رئیسی بعد از شرکت در دومین نشست مجمع ملی جبهه مردمی از هیأت نظارت بر انتخابات انصراف داده و کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را پذیرفته است.


ابراهیم رئیسی از مجریان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، پس از مرگ واعظ طبسی با حکم خامنه‌ای به تولیت آستان قدس رضوی رسید.
از ابراهیم رئیسی به عنوان تنها نامزدی که می‌تواند اصولگرایان را متحد کند نام برده می‌شود. روز ۱۶ فروردین خبر استعفای او از هیئت نظارت بر انتخابات منتشر شد که از سوی رسانه‌های داخل ایران حمل بر تصمیم او به شرکت در انتخابات شد.

اصولگرایان گردآمده در “جمنا” همچنین اصولگرایان سنتی از قبیل جبهه پایداری و هیات مؤتلفه بر این باورند که با توجه به وخامت وضع اقتصاد و نارضایتی مردم، شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارند. آن‌ها تلاش دارند نیروها را پشت سر یک نامزد انتخاباتی به صف کنند و اغلب معتقدند این فرد کسی جز ابراهیم رئیسی نمی‌تواند باشد.
اصولگرایان معتقدند رئیسی توان جذب بدنه ایدئولوژیک نیروی منتقد و مخالف روحانی را دارد و می‌تواند شکاف‌های درون جمنا را ترمیم کند و هواداران جلیلی و حتی بخشی از بدنه متعلق به احمدی‌نژاد را نیز به سوی خود بکشاند. همچنین می‌گویند از آن جا که در مشاغل دولتی نبوده «بکر و مصرف نشده» است و رقیب نمی‌تواند با استناد به عملکرد او در حوزه «اقتصاد و فساد» تصویری منفی از او در جامعه ارائه دهد.
قرار است از رئیسی چهره‌ای با «رویکرد مردمی و محرومیت نوازی» نیز ارائه شود زیرا به گفته اصولگرایان این خصوصیت او را در برابر روحانی که اقشار محروم، «گسترده‌ترین طبقات ناراضی از روحانی را تشکیل می‌دهد.» در موضع قدرت قرار می‌دهد.
رادیو زمانه