به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۱۵، ۱۳۹۶

قاسم سلیمانی: باید پشت سر رهبری حرکت کنیم

حاج قاسم سلیمانی در کنار آقا مجتبی، فرزند رهبر جمهوری اسلامی 
قاسم سلیمانی در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان  با بیان اینکه همه آحاد مردم و احزاب سیاسی اعتقاد دارند مقام  رهبری  رکن رکین این کشور است گفت:
اگر ایران را به یک کشتی تشبیه کنیم، ناخدای این کشتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که بدون این رهبری این کشتی به ساحل نمی‌رسد و این اصلاً بحث قانون نیست، بلکه بحث بقا و عزت این کشور است.

وی با اشاره به اینکه امام   با تقدیس یاد می‌شوند و آیا می توانیم راه امام  را بدون در نظر گرفتن امام امروز ادامه دهیم؟ افزود: 
پیرو خط امام(ره) بدون پیرو خط رهبری موضوعیت ندارد و نباید این را به مسائل سیاسی تطبیق داد، زیرا اگر بخواهیم عزت را حفظ کنیم باید پشت سر رهبری حرکت کنیم وگر نه این کشتی به ناکجا آباد خواهد رفت.

وی ایجاد بدبینی مردم نسبت به دین را خطرناک دانست و افزود:
نباید مردم را نسبت به دین بدبین و جامعه را از متدینین ترساند، چرا که راندن مردم از دین باعث می‌شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعی با کمرنگ شدن ارزشها رشد پیدا کند، اینجا وقتی ارزش‌ها فقط رابطه حزب الهی با حزب الهی معنا ندارد و  رابطه حزب الهی با کسی که دینش ضعیف تر است موضوعیت پیدا می کند.

حاج قاسم سلیمانی در کنار رهبر جمهوری اسلامی 
سلیمانی ادامه داد: این دختران شهیدی که در این جلسه هستند، خیلی از آنها پدرانشان را ندیدند، پدران این‌ها به خاطر پایین شهر تهران یا فلان نقطه شهر کرمان شهید نشدند، بلکه برای همه آحاد مردم ایران شهید شدند، حال چگونه برخی جامعه را از متدینین می‌ترسانند؟ این استراتژی و سیاست غلطی است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام رضوان الله که فرمودند: 
«من از سپاه راضی هستم و هرگز نظرم برنمی‌گردد»، اظهار داشت: من این موضوع را به عنوان یک سپاهی نمی‌گویم، سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزها است.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد، نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است و فرقی بین بالای شهر و پایین شهر نمی‌کند، ما باید حساس باشیم و سیاسی نگاه نکنیم، اگر ما مجاهدیم و عزت ایران را می‌خواهیم، باید این اصول را رعایت کنیم.

وی همچنین به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت:
این اقدام چند ویژگی خوب داشت، اینکه نشان داد جمهوری اسلامی اراده یک عمل را دارد و اصل اراده مهمتر از نتیجه بود، دوم اینکه کارهایی که بچه‌های این ملت کردند نه تنها بچه های سپاه، در ساخت این موشک ها، در دقت زدن، در تربیت متخصصین این موشک‌ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: من صحنه‌های زیادی از این موشک باران‌ها از جمله موشک‌های آمریکایی را دیده‌ام، اما این حرکت سپاه به معنای حقیقی “وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَى” بود و نکته سوم این است که اگر کسی پایش را از گلیمش درازتر کند جمهوری اسلامی برخورد سختی خواهد کرد.