به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۶

محمد ملکی خطاب به علی خامنه ای:

 از این خودخواهی و عدم پاسخگویی دست بردار
و کار مردم ایران را به خودشان واگذار کن 

دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» طرح مقایسه آقای روحانی با بنی صدر و سال ۱۳۵۹ را مورد بررسی قرار داد و گفت، پیام آقای خامنه ای از مقایسه دوران کنونی با سال ۵۹ و آقای روحانی با بنی صدر این است که میخواهد بگوید همانگونه که آقای خمینی بنی صدر را عزل کرد من هم امروز میتوانم آقای روحانی را عزل کنم، که البته این قیاس مع الفارقی است! نه شرایط سال ۵۹ را داریم و نه آقای خامنه ای جایگاه وحامیانی که آقای خمینی در آن زمان از آن برخوردار بود را دارد.

اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب در ادامه این مصاحبه علی خامنه ای رهبر نظام حاکم بر ایران را به عنوان شخصی که ۵۰ سال پیش با او رابطه دوستی و رفاقتی داشت مورد خطاب قرار داد، و گفت بیش از این خودت را تخریب نکن و از این خودخواهی و عدم پاسخگویی دست بردار و در این چند مدت باقی مانده از عمر کار مردم ایران را به خودشان واگذار کن و به حوزه برگرد.

دکتر محمد ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشورهای خارجی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند، اظهار داشت نظام جمهوری اسلامی ایران سالهاست ثابت کرده که اصلاح پذیر نیست و هر کاری که برای اصلاحش امکان داشت صورت گرفته و با شکست مواجه شده و تنها راه باقی مانده تغییر و تعویض این نظام است.

پیک ایران