به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۶

نماینده کمیسیون آموزش مجلس: تخلف تحصیلی برادر رئیس‌جمهور محرز است


 حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری ایران و
دستیار ویژه او تخلف تحصیلی مرتکب شده است.

جواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو کمیسیون آموزش شنبه، ۱۰ تیرماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران گفت که تخلفات تحصیلی حسین فریدون «محرز» شده‌است.

او از تدوین گزارشی درباره پرونده تحصیلی او در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت این گزارش پس از امضای رئیس این کمیسیون، به هیئت رئیسه کمیسیون و سپس هیئت رئیسه مجلس داده خواهد شد.

حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهوری است. برادر حسن روحانی در تیم مذاکره‌کنندگان پرونده هسته‌ای با قدرت‌های ۱+۵ نیز حضور داشت.

محافظه‌کاران و رقبای سیاسی حسن روحانی بارها برادر او را هدف اتهام‌های متفاوتی قرار داده‌اند. ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس و از اعضای کمیته مرگ در اعدام زندانیان سیاسی، و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که هر دو از رقبای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری بودند، در زمان رقابت‌ها بارها اتهام فساد مالی به حسین فریدون را تلویحاً در مناظره‌های تلویزیونی تکرار کردند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای بهمن‌ماه سال پیش و  پس از دستگیری «رسول دانیال‌زاده»، یکی از بدهکاران بزرگ بانکی به اتهام فساد مالی از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران گفته بود که «دادسرا مشغول تحقیقات است و ارتباط دانیال‌زاده با آن فرد [حسین فریدون] روشن است». روحانی و فریدون این اتهام‌ها را رد کرده‌اند. فریدون هنوز رسماً به هیچ‌گونه فساد مالی متهم نشده است.

شرکت در آزمون دکترا با سهمیه ایثارگران

اکنون اما اتهام اصلی حسین فریدون تخلف تحصیلی است. ابطحی می‌گوید که «پذیرش حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی بدون آزمون بوده و شرط معدل رعایت نشده» و با تأکید بر اینکه این تخلف‌ها «محرز» است، از ارسال پرونده به قوه قضائیه پس از قرائت آن در مجلس خبر داده است.

محافظه‌کاران ادعا می‌کنند که حسین فریدون در سال ۱۳۹۳، یک‌سال پس از قدرت‌گرفتن برادر خود از طریق یک نامه از سازمان سنجش آموزش کشور برای تحصیل در رشته دکترای روابط بین‌الملل به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده است.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش اما گفته که فریدون با سهمیه ایثارگری در کنکور دکترای نیمه‌متمرکز شرکت کرده و نمرات او در این آزمون مبنای پذیرش او در «پردیس دانشگاه شهید بهشتی» بوده است. اگرچه او در آزمون دکترا و با محاسبه امتیاز ویژه ایثارگری توانسته بود در مرحله تکمیل ظرفیت حد نصاب نمره دانشگاه گیلان را کسب کند.

پردیس دانشگاه شهید بهشتی کنکور دکترای مستقلی را برگزار می‌کند و از بخش اصلی این دانشگاه مجزا است. دانشجویان پردیس شهید بهشتی باید برای تحصیل بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان شهریه بپردازند.

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، فشارها بر او افزایش یافته است. محافظه‌کاران و حامیان علی خامنه‌ای، رهبر ایران در هفته‌های اخیر بارها به سیاست‌های داخلی و خارجی روحانی تاخته‌اند.

رادیو زمانه