به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آبان ۱۸، ۱۴۰۱

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، معترضان را به «مگسان» تشبیه کرد

 

کیومرث حیدری می‌گوید اگر روزی علی خامنه‌ای فرمان برخورد صادر کند معترضان «قطعا جایی در این کشور نخواهند داشت»


فرمانده نیروی زمینی ارتش روز چهارشنبه ۱۸ آبان، معترضان را به «مگسان» تشبیه کرد و گفت: «اگر امروز آن‌طور که جامعه انقلابی مطالبه می‌کند با این مگسان برخورد نمی‌شود، اراده فرمانده کل قواست».


بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، کیومرث حیدری اظهار داشت: اگر روزی علی خامنه‌ای فرمان برخورد صادر کند معترضان «قطعا جایی در این کشور نخواهند داشت».


او، معترضان را متهم کرد که به ادعای او، «بازیچه» دست «دشمنان» شده و گفته که «بدانند ایران عرصه جولان آن‌ها نیست و نخواهیم گذاشت خون شهدای مقدس پایمال شود و در کوچه و خیابان‌هایی که به نام شهدا است دشمن قدم بگذارد».


روز ۱۶ آبان نیز فرمانده کل ارتش به معترضان حمله کرده و مدعی شده بود که «هدف نهایی اعتراضات تجزیه کشور است».


عبدالرحیم موسوی در عین حال ابراز نگرانی کرده بود که «دشمنان» با جنگ شناختی موفق شده‌اند در ادراک و شناخت برخی از مردم ما تاثیر بگذارند «و این یعنی توانسته‌اند خرمشهرهایی را فتح کنند و ما باید تلاش کنیم این خرمشهرها را آزاد و خواهران و برادران‌مان که به اسارت دشمن آمده‌اند را به خانه برگردانیم».


دفاع تمام قد ارتش جمهوری اسلامی از سرکوب‌های ۵۰ روز گذشته در حالی است که معترضان امیدوار بودند این نیروی نظامی در صف ملت قرار گرفته و با اقدامات سپاه و نیروهای امنیتی مقابله کند.


در اعتراضات سراسری ایران که همچنان ادامه دارد، صدها معترض به ضرب گلوله نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی کشته شده و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.


رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی پیشتر نیز در سخنرانی‌ها و واکنش‌های خود به اعتراضات سراسری در کشور، معترضان را «زباله»، «هرزه»، «لاابالی»، «پشه»، «اراذل و اوباش» و «داعش» معرفی کرده بودند.

رادیو فردا