به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۴، ۱۴۰۱

نامه نرگس محمدی به رئیس شورای حقوق بشر

 

ریاست محترم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

مردم ایران دموکراسی و آزادی می‌خواهند و رابطه نرمال و طبیعی با جهان برای توسعه ایران؛ این شایستگی را هم دارند. اما نظام استبداد دینی این حق را از مردم وطنم با سرکوب و کشتار مانع می‌شود.


زندان‌های حکومت مملو از زندانی است. هر روز در خیابان‌ها جوانان شجاع و بی‌گناه کشته می‌شود. از کشتار زنان به کشتار کودکان هم رسیده‌اند اما مقاوم مردم ادامه دارد.


از کدام نقض حقوق بشر در این حکومت بگویم؟ به سرکوب‌های سال‌های گذشته اشاره نمی‌‌کنم. چرا که خودش پرونده‌های جداگانه می‌خواهد. از امروز می‌گویم از کشتار زنان و می‌گویم که می‌کشند و بعد می‌گویند خودکشی کرد. مانند بهناز افشار و بسیاری دیگر، کودک می‌کشند می‌گویند که ما نکشتیم بعد مادر را هم تهدید می‌کنند تا سکوت کند. بله از کشتن کیان در ایذه می‌گویم.


به کردستان لشکر می‌کشند. افراد را دستگیر می‌کنند ساعت‌ها شکنجه می‌کنند تا علیه ظلم حکومت به خیابان نیایند از خانواده در ازای آزادی فرزند شکنجه‌شده، به بهانه خسارت زدن به اموال عمومی، اخاذی می‌کنند.


پس تلاش شما برای مسند کردن سرکوب و کشتار حکومت موجب دلگرمی مردم مبارزه برای رسیدن به دموکراسی و زندگی نرمال است.


به عنوان فعال حقوق بشر آرزومندم که این مستندسازی و نظارت دائمی شورای مزبور بر رفتار حکومت بتواند رعایت حقوق بشر را در مناسبات دولت‌ها در جای بهتری بنشاند.


نرگس محمدی زندان اوین