به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۳۰، ۱۴۰۱

سرکوب خشونت‌بار تظاهرکنندگان در پیرانشهر و جوانرود

«شبکه حقوق بشر کردستان» به نقل از شاهدان عینی نوشته است که نیروهای سپاه پاسداران در برخی از نقاط شهر جوانرود با سلاح دوشکا مردم را هدف قرار داده‌اند

 نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، دوشنبه 30 آبان به سوی معترضانی که در خیابان‌های پیرانشهر شعارهای ضد‌حکومتی سر می‌‌دادند تیراندازی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

این نیروها در شهر جوانرود نیز معترضان را به رگبار بستند.

«شبکه حقوق بشر کردستان» به نقل از شاهدان عینی نوشته است که نیروهای سپاه پاسداران در برخی از نقاط شهر جوانرود با سلاح دوشکا مردم را هدف قرار داده‌اند.

ویدیویی که در این زمینه نیز منتشر شده است، نشان می‌دهد مردم این شهر، صبح امروز زیر رگبار نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

فعالان رسانه‌ای کُرد، دوشنبه 30 آبان، با انتشار تصاویری از تیراندازی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری عرفان کاکایی و بهاالدین ویسی دو تن از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر خبر دادند.

عرفان کاکایی و بهاالدین ویسی در جریان اعتراضات 29 آبان در جوانرود کشته شدند.

این فعالان همچنین با انتشار تصاویری از مجروح‌شدن چندین معترض در جوانرود در پی حمله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با سلاح‌های جنگی به شرکت کنندگان در این مراسم خبر دادند.

خبرگزاری «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی اعلام کرد از 26 شهریور تا شامگاه یک‌شنبه 29 آبان، در اعتراضات ایران 419 نفر کشته شدند که 60 تن از آنها کودک بودند.