به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۱۷، ۱۴۰۱

نیلوفر مردانی بدون حجاب بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد

 

نیلوفر مردانی، اسکیت‌باز ایرانی  در مسابقات اسکیت استانبول قهرمان شد و بدون حجاب بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد.

او همانند دیگر ایرانیان عزادار جوان‌هایی بود که در اعتراض‌های این روزها به دست رژیم سفاک کشته شده‌اند و به همین دلیل لباس سیاه برتن داشت و با چشمان گریان به سوی سکو رفت.

وزارت ورزش ایران به حضور بی‌حجاب نیلوفر مردانی بر روی سکوی جوایز مسابقات اسکیت در ترکیه واکنش نشان داد و اعلام کرد تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت نکرده و نیلوفر مردانی نیز بدون دریافت مجوز لازم از شورای برون مرزی، در مسابقات اسکیت ترکیه شرکت کرده است.

نیلوفر مردانی متولد ۱۳۷۲ و مربی عالی بدنسازی کمیته ملی المپیک است و مدرک دکترای دامپزشکی هم دارد.

او از ۹ سالگی اسکیت را شروع کرد و عضو تیم اسکیت ایران بود و ‌‌‌قهرمانی اسکیت سرعت ایران را در کارنامه خود داشت.

او در کارنامه خود رتبه هشتم جهانی، سومی آسیا، قهرمانی‌های متعدد کشوری در دستجات مختلف اسکیت سرعت و رکورد داری در ماده های ۱۰۰۰ متر ، ۱۰ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر را دارد.

نیلوفر مردانی پر افتخارترین ورزشکار اسکیت سرعت زنان ایران است.

پیشتر الناز رکابی صخره‌نورد ایرانی که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی بدون حجاب شرکت کرد، پس از ورود به ایران مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

حضور الناز رکابی ملی‌پوش ایرانی که بدون حجاب اسلامی در مسابقه حاضر شده بود هم بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پیدا کرد.

اعتراض به حجاب اجباری نقطه آغاز اعتراضات ضد حکومتی بود که در هشت هفته گذشته در ایران جریان داشته است. این اعتراضات در پی کشته شدن مهسا امینی، دختر اهل سقز کردستان در زمان بازداشت در دست گشت ارشاد در تهران آغاز شد.

بخش بزرگی از زنان ورزشکار ایران نیز نسبت به آن رخداد بی‌اعتنا نماندند. برخی با خداحافظی از تیم ملی و پیام‌های تند خود به مسئولین معترض شدند و برخی هم پروفایل‌های صفحات اجتماعی خود را سیاه کردند. واکنش‌ها فقط محدود به فضای مجازی نبود و شماری از ورزشکاران از جمله راضیه جانباز، ستاره تیم ملی هندبال ایران هم تصمیم گرفتند برای همیشه از تیم‌های ملی خداحافظی کنند.