به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۰۵، ۱۴۰۱

خامنه‌ای در ستایش بی‌پایان بسیجی‌ها به آنان توصیه کرد که سست و غمگین نشوند

 علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که به مناسبت "هفته بسیج" برای شماری از اعضای این سازمان سخنرانی کرد، با توسل به ستایشی مصرانه و با دلجویی از بسیجی‌ها یادآوری کرد که حتی خمینی "دست آنها را می‌بوسید". او در عین حال به بسیج توصیه کرد که سست نشود و اجازه ندهد دشمن به مغز آنها  تسلط یابد. در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، روزهای ۲۹ آبان تا ۵ آذر "هفته بسیج" نام گذاری شده است.

صبح روز شنبه پنجم آذر, علی خامنه‌ای در حضور گروهی از بسیجی‌ها، بار دیگر همان اصول عقیدتی خود را در مورد برنامه‌ریزی "اغتشاشات" توسط دشمنان و شکست نقشه‌های آمریکا تکرار کرد. اما این بار، سخنان او با مدح اغراق‌آمیز نیروهای بسیج همراه بود. به گفتۀ او بسیج نه تنها یک سازمان نظامی، که "یک فرهنگ و تفکر و گفتمان" است که حضور چهل ساله‌اش برای کشور "برکت" آورده است.

خامنه‌ای یادآوری کرد که خمینی "از تعابیر عجیب و ادبیات فاخر در مدح بسیج" استفاده می‌کرد و "مثل پدری که به فرزندانش عشق می‌ورزد، دست یکایک بسیجیان را می‌بوسید".

خامنه‌ای نیز به پیروی از خمینی، ستایش و مدح غلو‌آمیز بسیجیان را آغاز کرد و مثال زد که "در قضایای اخیر نیز بسیجیان مظلومانه در عرصه بودند تا ملت در مقابلِ اغتشاشگران و عناصر غافل یا مزدور دچار مظلومیت نشود".

او همچنین ادعا کرد که بسیج از زمان خمینی تا امروز تغییری نکرده و "برخلاف برخی سخنان روشنفکری، انقطاع نسلی در بسیج وجود ندارد" و اعضای کنونی این سازمان "همچون دهه شصتی‌ها، با همان روحیه در میدان هستند".

خامنه‌ای در مدح و ستایش تا جایی رفت که حتی شخصیت‌هایی چون شیخ محمد خیابانی، محمد تقی پسیان، میرزا کوچک خان جنگلی یا رئیس‌علی دلواری را هم "بسیجی" نامید.

او در عین حال به بسیجی‌ها هشدار داد که "مهمترین شیوه بدخواهان، جعل و دروغ‌پردازی به وسیله تلویزیونهایشان یا فضای مجازی است" و بنابراین آنها باید "روشن‌بینی خود را افزایش دهند".

حتی محمدرضا پهلوی از باج‌خواهی‌ آمریکا گله‌مند بود

رهبر جمهوری اسلامی سپس به تحلیل انگیزه‌های "دشمنان" پرداخت و گفت : "در ابتدا انگلیسی‌ها و سپس آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری ویژه ای بخصوص برای مزدور پروری در ایران کردند، تا سلطه کامل داشته باشند... فشارهای آنان به گونه‌ای بود که حتی محمدرضا پهلوی از باج خواهی‌های فزاینده آمریکا گله‌مند بود اما جرأت به زبان آوردن نداشت"...

اما به گفتۀ او بعد از انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها نقشه‌های زیادی کشیدند تا "شش کشور عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان و سومالی را ساقط کنند تا در نهایت، امتداد و عمق راهبردی ایران در منطقه از بین برود و در نهایت خود نظام جمهوری اسلامی ایران ساقط شود"...

خامنه‌ای بدون این که از دولت روحانی نام ببرد گفت با کمک این تحلیل کلان "می‌توان فهمید که علت اصرار دشمن بر برجام‌های ۲ و ۳ چه بود که در داخل نیز عده‌ای لابد از روی غفلت حرف آنها را تکرار می‌کردند. برجام ۲ یعنی ایران حضور منطقه‌ای خود را کاملاً رها کند و برجام ۳ یعنی ایران متعهد شود که هیچ سلاح راهبردی و مهم مانند موشک و پهپاد تولید نکند"...

هر اغتشاشگر باید مجازات شود


به گفتۀ خامنه‌ای در این شرایط کار بسیج "نه فقط مبارزه با چند اغتشاشگر خیابانی" است، بلکه بسیجی "باید بداند که اغتشاشگر نیز سرانگشت همان دستی است که در آن نقشه بزرگ شکست خورده"... خامنه‌ای بلافاصله افزود که "البته این به معنای صرف‌نظر کردن بسیج از مقابله با اغتشاشگران نیست چرا که آن مسئله نیز باید علاج، و هر اغتشاشگر و تروریستی مجازات شود"... ولی بسیجی نباید فراموش کند که "مبارزه اصلی با استکبار جهانی است و این چند نفر، غافل یا جاهل یا بی‌اطلاع و دارای تحلیل غلط، و یا مزدور هستند".

خامنه‌ای باور قدیمی خود مبنی بر اینکه "مشکل آمریکا با ایران هیچگاه حل نخواهد شد" را بار دیگر گوشزد کرد و گفت که مذاکره با آمریکایی‌ها هیچ فایده‌ای ندارد زیرا آنها هر بار باج جدیدی می‌خواهند.

صدای ملت را ما شنیده‌ایم

خامنه‌ای گفت: "ممکن است یک نفر حتی جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد، اما هیچ ایرانی باغیرتی حاضر نیست چنین باج‌هایی (به آمریکا) بدهد".

او همچنین به توصیه‌های "برخی مدعیان، مبنی بر شنیدن صدای ملت" اشاره کرد، اما صریحاً این نوع توصیه‌ها و "تجویزها" را مردود دانست. خامنه‌ای گفت: "صدای رعدآسای ملت، امسال در ۱۳ آبان بلند شد؛ آیا آن را شنیدید؟ شما بشنوید صدای ملت را"... به عقیدۀ خامنه‌ای صدای واقعی ملت در تشییع جنازۀ قاسم سلیمانی شنیده شد و امروز نیز "تشییع شهدا در شهرهای مختلف و شعارهای مردم علیه تروریسم و اغتشاشگر صدای ملت است".

خامنه‌ای در پایان به نقل از قرآن به بسیجی‌ها توصیه کرد که "سست و غمگین نشوید". او همچنین به جام جهانی فوتبال اشاره‌ای کرد و گفت: "دیروز بچه‌های تیم ملی ما چشم ملت را روشن کردند و انشاءالله چشم‌شان روشن باشد که ملت را خوشحال کردند.

رادیو فرانسه