به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آبان ۲۷، ۱۴۰۱

گسترش اعتراضات در سومین شب متوالی سالگرد آبان خونین

  در شهر خمین، زادگاه «خمینی»، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، منزل _ موزه او به عنوان یکی از نمادهای استبداد دینی به آتش کشیده شد

بر اساس گزارش شاهدان عینی و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پنج‌شنبه 26 آبان نیز شهروندان معترض در ده‌ها شهر ایران به خیابان‌ها آمده و خواستار سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شده‌اند.

معترضان شامگاه پنج‌شنبه با تجمع در منطقه صیاد شیرازی مشهد، علیه کلیت نظام حاکم بر ایران، فریاد «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند.

بنا بر ویدیوهای رسیده در ادامه اعتراضات سراسری ضد‌حکومتی در ایران، ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی به‌سوی مردم در بخش ایوانکی در گرمسار سمنان آتش گشوده و دست‌کم دو تن از معترضان زخمی شدند.

در شهر خمین، زادگاه «روح الله خمینی»، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، منزل _ موزه او را به عنوان یکی از نمادهای استبداد رژیم توسط شماری از معترضان به آتش کشیده شد.

در مبارکه اصفهان نیز جوانان معترض با ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب رژیم جمهوری اسلامی در خیابان‌ها درگیر شده و آنها را به عقب راندند.

همچنین ویدیویی از جاده ساوه استان تهران منتشر شده که در صحنه‌هایی از آن جوانان خشمگین یک ساختمان حوزه بسیج سرکوب را با «کوکتل مولوتف» به آتش می‌کشند.

بنا به همین گزارش‌ها شهروندان معترض در جاده ساوه گلستان فلکه اول در حومه تهران با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان مسیر اصلی منطقه را مسدود کردند.

معترضان در خیابان‌های شهرری نیز با سر دادن شعار «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» در تظاهرات شبانه خود خواستار رهایی از استبداد و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.

همچنین ویدیویی از بندرعباس منتشر شده که نشان از خستگی مفرط نیروها و مستهلک شدن قوای سرکوب‌گر رژیم دارد. تصاویری که شامگاه پنج‌شنبه 26 آبان از بندرعباس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده صحنه درگیری بین‌خودی ماموران و نیروهای سرکوب در یکی از خیابان‌های این شهر را نشان می‌دهد.

در باغملک در خوزستان نیز معترضان با شعار «امسال ساله خونه سِدعلی سرنگونه» خواستار رهایی از استبداد و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.

در تهران نیز همچون چند شب گذشته، مردم معترض در محله‌های مختلف این شهر از جمله شهرک غرب به خیابان‌ها آمده‌اند. شهروندان این محله در شمال غرب تهران با سر دادن شعار «آزادی آزادی آزادی»، خواستار رهایی از استبداد دینی حاکم بر ایران شدند.

در شهرک نفت پونک تهران نیز مردم ندای «آزادی آزادی آزادی» فریاد زدند و خشم و انزجار خود را علیه تداوم خشونت و سرکوب ابراز کردند.

گزارش ها از تبریز حاکی است که یک زن جوان به نام «آیلار حقی»، دانشجوی پزشکی اهل ملکان که در تظاهرات روز 25 آبان در شهر تبریز به یک ساختمان پناه برده بود، توسط نیروهای سرکوب به پایین پرتاب شده و به علت فرو رفتن میلگرد در بدنش در دم جان باخته و تاکنون پیکر او در پزشکی قانونی به خانواده‌اش تحویل داده نشده و فضا در آن مکان به شدت امنیتی شده است.

همچنین شهروندان مهاباد در آذربایجان غربی، شامگاه پنج‌شنبه شعار «کُرد، بلوچ، آذری؛ آزادی و برابری» سر داده‌اند.

در شهرستان گناوه در استان بوشهر نیز معترضان با برافروختن آتش، ایجاد راهبندان و سر دادن شعار به تظاهرات شبانه ضدحکومتی خود ادامه دادند.