به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۰۶، ۱۴۰۱

درخواست خواهرزاده خامنه‌ای برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی از «کشورهای آزادی‌خواه»

 

ویدئویی از فریده مرادخانی،‌ خواهرزاده علی خامنه‌ای که اکنون در زندان است، منتشر شده که در آن، او از کشورهای «آزادی‌خواه» جهان می‌خواهد در حمایت از مردم معترض ایران، سفیران جمهوری اسلامی را اخراج کنند.


خانم مرادخانی این ویدئو را پیش از بازداشت خود ضبط کرده است. او روز چهارشنبه دوم آذر پس از مراجعه به دادسرا جهت ابلاغ حکم دادگاه به او، بازداشت و زندانی شد.


خواهرزاده رهبر جمهوری اسلامی در این ویدئو می‌گوید: «انتظار آن است که سازمان ملل متحد و تمامی سازمان‌هایی که ارزش و اعتبار خود را از هدف آزادی و عدالت برای تمام بشریت می‌گیرند با اجرای فعالیت‌های عملی و بازدارنده و موثر در قبال جنایات عریان و هولناکی که در ایران بر علیه زنان و مردان و کودکان در جریان است، دست از بی‌تفاوتی برداشته و از این آدمکشی وحشتاک جلوگیری کنند.»




این فعال مدنی با تاکید بر عدم حمایت بین‌المللی از حکومت ایران تاکید می‌کند: «حال زمان آن رسیده است که تمام کشورهای آزادی‌خواه به عنوان حرکتی نمادین تمامی نمایندگان خود را از ایران فرا بخوانند و نمایندگان و وابستگان این رژیم سفاک را از کشورهای خود اخراج و به این طریق با مردم آزادی‌خواه ایران اظهار همبستگی کنند.»


اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سوم آذر با تصویب قطعنامه‌ای به تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای بررسی نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات سراسری جاری در ایران رای مثبت دادند.


خانم مرادخانی ۲۳ دی پارسال نیز در مسیر بازگشت به خانه خود در تهران از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و اردیبهشت امسال با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی و اعمال محدودیت برای خروج از استان تهران تا پایان دوره دادرسی و جلسات بازپرسی، به‌صورت موقت آزاد شده بود.


او چند ماه پیش از بازداشت کارزاری را در حمایت از زندانیان راه‌اندازی کرده بود.


این فعال مدنی همچنین خرداد سال ۱۳۹۷ هم پس از سفر به سنندج و دیدار با خانواده رامین حسین‌پناهی،‌ زندانی سیاسی کُرد که به اتهام فعالیت علیه جمهوری اسلامی اعدام شده بود، بازداشت شد.


فریده مرادخانی، فرزند علی مرادخانی مشهور به «شیخ علی تهرانی» است که از روحانیون مخالف حکومت شاهنشاهی ایران بود و بعد از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ نیز به یکی از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی تبدیل شد.


شیخ علی تهرانی روز ۲۷ مهرماه امسال در ۹۶ سالگی در تهران درگذشت.