به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آبان ۱۸، ۱۴۰۱

تداوم خیزش سراسری؛

 اعتراض دانشجویان به کشتار نمازگزاران در «جمعه خونین» زاهدان

 اصناف و بازاریان زاهدان هم برای دومین روز متوالی اعتصاب کرده و محل کسب و کار خود را تعطیل کردند

همزمان با چهلمین روز کشته‌شدن معترضان در زاهدان، دانشجویان در چندین دانشگاه ایران تجمع کرده و شعارهایی در اعتراض به کشته‌شدن معترضان در سیستان و بلوچستان سر دادند. در همین رابطه، دانشجویان دانشگاه هنر و معماری پارس در تهران، چهارشنبه 18 آبان، در اعتراض به کشتار شهروندان بلوچ در «جمعه خونین» زاهدان ترانه اعتراضی «عدالت کجایی» را همخوانی کردند.

دانشجویان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر در تهران هم امروز برای کشته‌شدگان بلوچ مراسم یادبود برگزار کرده و شمع روشن کردند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ تهران نیز در محوطه این دانشگاه تجمع کرده و شعار «نه نون داریم نه خونه، حجاب شده بهونه» سر دادند.

همزمان با خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، اعتصاب‌ها در سایر نقاط ایران مانند تهران، کردستان و سیستان‌‌وبلوچستان نیز گزارش شده است.

اصناف و بازاریان زاهدان، در اعتراض به کشتار و سرکوب معترضان بلوچ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای دومین روز متوالی اعتصاب کرده و محل کسب و کار خود را تعطیل کردند.

بنا بر گزارش‌ها، دست‌کم 120 نفر، از جمله چندین کودک در اعتراضات جمعه 8 مهر و جمعه بعد آن در زاهدان و خاش به ضرب گلوله‌های جنگی ماموران امنیتی جهوری اسلامی کشته شدند.